• Anonym (Vicksblue)

Erektions problem?en fråga främst riktad till män här inne.

Jag dejtar en kille

Ikväll skulle vi ha sex igen( vi har haft det en gång förut) jag gjorde en hel del förspel ikväll,precis som förra gången..om inte ännu bättre förspel denna gången.

Men det slutade med att han inte kan hålla uppe ståndet(han kom 2 gånger förra gången)han säger att detta aldrig har hänt med tidigare tjejer.

Så han bad mig att sätta på porr denna gången och då fick han stånd väldigt snabbt men det försvann så fort han var utan porret.han blev så generad att han gick hem igen och jag försökte så klart uppmuntra honom och inte visa tecken på att jag så klart Pågrund av detta tänker att det är något fel på mig att han inte kunde behålla ståndet.ville ju inte få han att må sämre.

Vad kan detta bero på och hur kan detta åtgärdas?är det någon annan man här inne som råkat ut för liknande?

• Svar på tråden Erektions problem?en fråga främst riktad till män här inne.
  • Anonym (sexy)

Det hände en liknande sak för mig, Jag och sambon hade sett framemot en skön stund i sängen vi var båda rejält sugna på varandra och det hela började bra men efter en stund så kunde jag inte behålla ståndet .

• Sexlicens

Kan finnas en massa orsaker såsom prestationsångest, medicin, osäkerhet...

Hur gamla är ni ungefär?

• Zoux

Svårt att sia om, kan ju finnas massor med orsaker. Den viktigaste frågan är ju hur du ställer dig nu? Vill du fortsätta dejta honom? Om svaret är ja, så tror jag det är otroligt viktigt att du visar det så snabbt som möjligt idag, ringa redan nu på morgonen och säga att du tyckte sängen var för tom utan honom inatt, visa att du verkligen vill ses igen.

Sen är det ju svårt att komma runt problemet, det har garanterat satt hjärnspöken i huvudet på honom, men hjälp honom så mycket du kan, överge inte denna skadade soldat, då får han permanenta problem tror jag.

• Friger

Ja, i min ungdom fick jag erektionsproblem. Det satt bara i huvudet. Brukade inte ha problem med att få upp den. Är en kåt jävel normalt sett. Men har den väl slaknat en gång så sätter hjärnspökena igång. Dvs man är orolig för att den inte ska styvna och då blir det helt enkelt svårt att få den att styvna. Tjejen tog det med ro och det gick över efter ett tag.

Annars finns det blåa piller man kan prova. Använder det ibland för att krydda sexlivet. Den blir hård som sten och du kan köra på hela natten som när du var 17.

• Anonym (Bengt)

Är 66 och haft lite svikt sen 40-årsåldern. Äter blå piller och blir ung på nytt. Men det krävs att man inte är stressad, att man är kåt och känner kärlek och tillåtande från partnern. 

Prestationsångest är nog vanligaste problemet. Visa honom att du vill med honom, att du tycker om honom, att ni kan ta det lugnt, att det är så skönt för dig ändå...

• Anonym (Blå)

Jag är 68 och har börjat med blå piller sen nåt år tillbaka. Det må jag säga det är guds gåva till mannen. Kuken blir hård som ett spett. Precis som i ungdomens dagar

• Anonym (Bengt)
    Anonym (Blå) skrev 2020-10-13 16:55:17 följande:

Jag är 68 och har börjat med blå piller sen nåt år tillbaka. Det må jag säga det är guds gåva till mannen. Kuken blir hård som ett spett. Precis som i ungdomens dagar

Många män verkar alltför generade för att be doktorn om ett recept. Vill hellre leta fulpiller på nätet. Till dem vill jag säga: Sätt dig över den känslan! Det enda du har att förlora är din erektila disfunktion!
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Bengt) skrev 2020-10-13 19:53:06 följande:
    Många män verkar alltför generade för att be doktorn om ett recept. Vill hellre leta fulpiller på nätet. Till dem vill jag säga: Sätt dig över den känslan! Det enda du har att förlora är din erektila disfunktion!
    Vill man inte gå till vårdcentral finns det nätdoktor som enbart behandlar impotens och skriver recept till svenskt apotek
  • Anonym (porr)

Googla porrimpotens. Förmodligen kollar han mycket på porr och kan inte längre få stånd utan. Att han bad dig slå på porr och då fick stånd tyder ju verkligen på det.

• Anonym (NOFAP time?)
    Anonym (porr) skrev 2020-10-13 21:38:57 följande:

Googla porrimpotens. Förmodligen kollar han mycket på porr och kan inte längre få stånd utan. Att han bad dig slå på porr och då fick stånd tyder ju verkligen på det.

Håller med föregående talaren. 
    Om han har varit solo ett tag innan ni blev ihop, kollat mycket på porr och onanerat vid det då kan man tydligen bli van med den typen av stimulation (både hjärnan och kroppen) och det kan paradoxalt nog resultera i att trots att man har "the real thing" bredvid en, hjärnan sätter käppar i hjulet för en. 
    Går att åtgärda, sägs det, men det tar tid och du kan hjälpa honom på traven om ni lyckas prata om det öppet. 
Svar på tråden Erektions problem?en fråga främst riktad till män här inne.