• Tue 13 Oct 2020 01:16
    529 visningar
    9 svar
    9
    529

    Visa missnöje genom ignorera

    Jag har en pojkvän på 33 år. När vi bråkar eller är oense så går han in i ett mood genom att ignorera mig och mina mess. Lite som att han vill markera sitt missnöje gentemot mig.

    Detta tycker jag är väldigt jobbigt känslomässigt då det inte går att diskutera och lösa saker. Och sedan är detta ett trotsigt barn move om man frågar mig för en snart 35+are.

    Jag är 28 och vi har varit i ett distansförhållande i snart två år.

  • Svar på tråden Visa missnöje genom ignorera
  • Tue 13 Oct 2020 02:00
    #1

    Hur lyckas ni bråka på distans?

  • Anonym (Ville­)
    Tue 13 Oct 2020 03:31
    #2

    Ni har bara varit ihop i två år, dessutom på distans, och ni bråkar och är oense så ofta att du ser ett negativt mönster i hur han hanterar konflikter. Passar ni verkligen så bra ihop, funderar jag.

  • Tue 13 Oct 2020 06:42
    #3

    Ser du verkligen nån framtid med den här personen? 

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 13 Oct 2020 06:58
    #4

    Det är ett fruktansvärt omoget beteende att stänga ner så där, riktigt passivt-aggressivt. Livet är för kort för en person som har samma mognadsnivå som ett fsk-barn, klipp banden.

  • Anonym (S)
    Tue 13 Oct 2020 07:02
    #5

    Bråkar ni via smsmeller handlar det om att han inte svarar på "vanliga" sms ett tag efter ett "vanligt" gräl?

    Om det är det sistnämnda kan det ju vara så atthan tycker att du går vidare förbi grälet för snabbt och inte är redo att att "småprata" än.

    Det låter som attdu vill diskutera och lösa saker genom sms. Kanske vill han inte det och ignorerar dig därför?

  • Tue 13 Oct 2020 07:11
    #6

    Det finns två olika sätt att bråka.

    Den ene är arg på den andre:
    -Varför satte du på min syrra?
    -Jag är ledsen, trodde du skulle bli smickrad, hon såg ut som du.
    osv

    Båda arga på varandra:
    -Du är en idiot.
    -Nä du är en idot.
    -Du är ännu mer en idiot
    -Du är trippelidiot
    osv

    Kan finnas en poäng i att låta känslorna svalna innan man löser problemen. Särskilt där båda är arga på varandra, för att undvika upptrappning. Dom klokaste ordvalen kommer inte alltid när man är riktigt förbannad.

Svar på tråden Visa missnöje genom ignorera