• Stapleton

    Temperatur diagram

    Hej! Är det någon här inne som försöker bli gravid och tar tempen varge morgon?

    Jag är på dygn 8 efter ägglosning och temp har höjts dagligen med 0,1 -0,2 grader. Men idag så föll den med 0,2. Hoppas på vara gravid men blev lite orolig eftersom kurvan vände och gick ner idag. Igår fick jag en kraftig kramp och hade molande värk lite illamående hela dagen. Man kan ju hoppas lite på att det var implantation som skedde igår. Läst lite om en implanation dip. Någon som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Temperatur diagram
  • EllieBelliee

    Jag försöker bli gravid och tempar varje dag, men har ingen vidare erfarenhet av hur en kurva bör eller ska de ut, men tror det är väldigt individuellt.

    Jag har både hört och läst ett det i vissa fall kan förekomma en dipp när ägget fäster. Har du försökt leta reda på andra inlägg där det finns bilder på kurvor? Jag tycker nog ändå att din ser fin ut, men vågar inte yttra mig mer än så :)

    Såhär ser min kurva ut, väldigt varierande. Har inga vidare förhoppningar, men en kan aldrig veta förrän man man testat positivt eller mensen kommer.

  • Janni91

    Hej! Jag tar också tempen varje dag, eller försöker i alla fall. Ett tips är att söka på charts på Fertility Friend - där kan man filtrera på en massa olika grafer (gravid, ägglossning, utebliven ägglossning och PCOS för att nämna några). Jag har skrollat och skrollat där och insett att graferna kan se så otroligt olika ut så det är svårt att säga om man är gravid eller inte genom att enbart titta på kurvan. Lycka till, håller tummarna! :) 

  • Stapleton

    Tack för svar. Är helt ny på denna sida. Reg mig idag ????

    Hur länge försöker du bli gravid? Detta är min första månad.

    Förra månaden (september) tog jag ut min koppar spiral och väntade in en mens.

    Så jag har inget att jämföra med. Hoppas verkligen på att den fallande temperaturen

    På mitt diagram är en sådan implantation dip. Hoppas hoppas ????den stiger imorgon igen.

    Annars blir det ett täcken att jag närmar mig mens igen. ????mår bra och är glad. Har inga PMS symptom än ????

  • EllieBelliee

    Välkommen! Jag blev medlem igår :)

    Vi är på vår andra månad nu, hoppas det tar sig denna gång. Men vågar inte hoppas på det för mycket pga att slippa bli besviken om det visar sig vara negativt.

    Alla känner inte symptom såhär tidigt, men det kan ju förekomma. Dock är det lätt att förväxla med pms...

    Hoppas det går vägen för dig! :)

  • EllieBelliee

    ÄL+12 idag, har bim på lördag och tänkte ta ett test igen då. Har under gårdagen och även idag känt av ytterligare symptom som jag tror tyder på att jag blivit gravid. Dock är de väldigt lika de symptom jag har annars vid pms, så vågar inte hoppas på för mycket :)

  • Stapleton

    Åhh då ligger du typ 3 dygn före mig, Jag är på dygn 11 idag. Min temp kurva ser bra ut, stiger fortfarande, ger förhoppningar, och så gjorde jag ett test idag, tyckte jag såg ett svagt sträck. Ska prova under helgen igen. Hur går de för dig?

  • EllieBelliee

    Min temp sjönk igår och idag kom mensen, får hoppas på bättre lycka nästa månad :)

    Åh så spännande, grattis! :D

Svar på tråden Temperatur diagram