• Anonym (Eva)

    Mår h*n bra?

    Min vän bröt upp för 6 mån sen,två barn med ex sambo.

    De umgås flitigt då h*n ff gillar ex sambon som förälder kanske mer.

    Nu har h*n skaffat en kk. Ex sambon vet inget.

    H*n är så velig tkr jag. I min värld är man rak och ärlig dessutom har de barn ihop. I Lördags sov ex sambon och barnen över,i fredags kväll var kk där.

    Ex sambon är en jättebra person och en kanonbra förälder. Mår min vän bra innerst inne? Ska jag berätta för ex sambon?

  • Svar på tråden Mår h*n bra?
  • Anonym (Svar på tal)

    Men lägg av. Du har inte att göra med om din kompis har en kk eller inte, och exet har definitivt inte med det att göra!

    Varför skulle din kompis inte må bra?? För att hen vill ligga?? Allvarligt. Det är inget som helst fel med att vilja ha en kravlös fysisk relation med en annan människa, och du ska under inga som helst omständigheter gå som en skvallerbytta bing-bång till din kompis f.d. sambo med den informationen! Att du ens kallar dig för en vän är ett hån och skrattretande! Lämna hens liv ifred istället!

  • Anonym (Stina)

    Han har väl separerat? Varför skulle du berätta för exet vad han gör nu? Det är för det första inte ditt problem och för det andra inte något exet har att göra med heller.

  • LFF

    De har gjort slut. Du har ingen rätt att berätta för exet att vännen har en KK. Exet har ingen rätt att veta om vännen har en KK. 

    Du tycker att vännen är velig. Ta det med vännen i så fall. Ingenting tyder på att vännen mår dåligt för att denne har en KK och samtidigt låter exet sova över efter att de umgåtts tillsammans med barnen. 

  • Anonym (Svar på tal)

    Jag vill be om ursäkt för min hårda ton i första inlägget, jag förstår att det finns omtanke bakom din trådstart, men min åsikt kvarstår. Om du är orolig, prata med din kompis, men det finns inget som tyder på att hen mår dåligt alls.

  • Anonym (.)

    Mår du TS bra innerst inne?
    Är du avundsjuk på att din vän har flera potentiella sexpartners?
    Vad är det du saknar i ditt liv. Det kan inte vara snuskig fantasi i alla fall så jag undrar vad du saknar?

  • Anonym (Eva)

    Pratat med min vän. H*n har dåligt samvete för sin ex sambo för den vill ju ha ett förhållande igen.

    Bad henne vara ärlig och ge ex sambon en chans. Antingen accepterar h*n läget eller så bryter h*n.

    Vad man gör som singel med eller utan barn och umgås med sitt ex har ingen med att göra vad jag förstår MEN ärlighet är aldrig fel OM man riskerar att såra någon.

  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Eva) skrev 2020-10-13 15:22:18 följande:

    Pratat med min vän. H*n har dåligt samvete för sin ex sambo för den vill ju ha ett förhållande igen.

    Bad henne vara ärlig och ge ex sambon en chans. Antingen accepterar h*n läget eller så bryter h*n.

    Vad man gör som singel med eller utan barn och umgås med sitt ex har ingen med att göra vad jag förstår MEN ärlighet är aldrig fel OM man riskerar att såra någon.


    Bra att ni har pratat, men det är inte upp till dig att ställa ultimatum. Det känns som att du fortfarande lägger dig i alldeles för mycket. Du kan uppmana till ärlighet så klart för det borde alla ägna sig åt men döm henne inte om hon inte hanterar sin situation som du önskar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Eva) skrev 2020-10-13 15:22:18 följande:
    Pratat med min vän. H*n har dåligt samvete för sin ex sambo för den vill ju ha ett förhållande igen.
    Bad henne vara ärlig och ge ex sambon en chans. Antingen accepterar h*n läget eller så bryter h*n.
    Vad man gör som singel med eller utan barn och umgås med sitt ex har ingen med att göra vad jag förstår MEN ärlighet är aldrig fel OM man riskerar att såra någon.
    Men vem är du att dra upp etik, moral och riktlinjer för andras relationer?

    Mår du TS bra innerst inne?
    Är du avundsjuk på att din vän har flera potentiella sexpartners?
    Vad är det du saknar i ditt liv. Det kan inte vara snuskig fantasi i alla fall så jag undrar vad du saknar?
  • Anonym (A)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-10-13 16:53:49 följande:
    Bra att ni har pratat, men det är inte upp till dig att ställa ultimatum. Det känns som att du fortfarande lägger dig i alldeles för mycket. Du kan uppmana till ärlighet så klart för det borde alla ägna sig åt men döm henne inte om hon inte hanterar sin situation som du önskar.
    Håller med
Svar på tråden Mår h*n bra?