• Anonym (Zxc)

    Rastlös av mirtazapin?

    Precis börjat med mirtazapin och ca 1h efter intag upplever jag en vilja att röra på hela kroppen/svårt att stå/ligga still.....? Är detta övergående tro??

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Rastlös av mirtazapin?
  • Anonym (Lill-snoppen)

    Som med liknande lm finns insättningssymptom. Ta det piano och tänk på att du först efter kanske 2 månader vet exakt hur medicinen fungerar för dig.

    Ökad hunger är vanligt när man tar Mirtazapin, men betyder inte att alla får det.

    De flesta sover bättre av M.

  • Anonym (Zxc)
    Anonym (Lill-snoppen) skrev 2020-10-13 20:01:55 följande:

    Som med liknande lm finns insättningssymptom. Ta det piano och tänk på att du först efter kanske 2 månader vet exakt hur medicinen fungerar för dig.

    Ökad hunger är vanligt när man tar Mirtazapin, men betyder inte att alla får det.

    De flesta sover bättre av M.


    Jag känner att den gör sitt jobb på ångest och depp men jättejobbigt med denna rastlösheten. Sen tycker jag även blivit svajig i humöret...?! Brukar vara rätt lugn annars.

    Suck, tänk om det inte är övergående... då den faktiskt hjälper bra mot framförallt ångesten.
  • Anonym (Lill-snoppen)

    Man kan få alla möjliga symtom vid insättning. Tar kanske 2-3 månader innan du mår full effekt och gissningsvis har det där försvunnit då.

  • Anonym (Zxc)
    Anonym (Lill-snoppen) skrev 2020-10-13 20:30:17 följande:

    Man kan få alla möjliga symtom vid insättning. Tar kanske 2-3 månader innan du mår full effekt och gissningsvis har det där försvunnit då.


    E det så alltså? Att det tar så lång tid??

    Tänkte om man får dem biverkan så är den liksom bestående under medicinering...
  • Anonym (Lill-snoppen)

    Insättningssymtom går över. Du behöver ge det tid.

  • Anonym (Zxc)
    Anonym (Lill-snoppen) skrev 2020-10-13 20:37:07 följande:

    Insättningssymtom går över. Du behöver ge det tid.


    Hm.... ska prata med läkaren om detta och se vad han säger.

    Själv tänkte jag att det inte är insättningsbesvär utan biverkan man har så länge man medicinerar med den. Men jag kan ha fel...
Svar på tråden Rastlös av mirtazapin?