• EmiliaSol

    Utredning akademiska påbörjas snart

    Hejsan! Jag är ny här på familjeliv. Jag är 26år och jag och min sambo har försökt få barn i drygt ett år. Jag har använt ägglossnings test och även tempat det senaste. Men som ni förstår har det inte blivit något än. Så nu ska vi faktiskt utreda oss på akademiska i november. Jag tror att det kan bero på att jag har en för kort lutealfas (9dagar). Till saken hör att vi faktiskt blev gravida en gång för flera år sedan men att vi var i en ostabilt fas i våra liv just då med jobb och boende men valde då att göra abort. Något jag i efterhand mår dåligt över , känns lite som karma att vi inte lyckas nu.

    Jag är lite rädd att de inte ska vilja hjälpa en när man berättar att man har blivit gravid en gång för några år sedan. Man ska ju skriva upp det på hälsodeklarationen man tar med sig till första besöket vilket vi har gjort. Vad tror ni om det?

    Jag skulle gärna höra mer om själva utredningsprocessen från någon som varit med om den? Någon som varit på akademiska i Uppsala? Hur var er upplevelse? Vad gjorde de på de olika besöken? Vet bara att vi ska gå igenom hälsodeklaration och ta blodprov på första. Vad kollar de på då?

    Berätta gärna allt ni vet ????

  • Svar på tråden Utredning akademiska påbörjas snart
  • Errar

    Hej! Jag genomgår utredningen just nu och har även jag gjort en abort för många år sedan. Inget konstigt med det så det ska du inte oroa dig över:)

    Än så länge har jag spolat äggledarna och tagit prov för diverse könssjukdomar. Spolningen gjorde först inte ont men sedan åkte katetern ut och när den sattes in andra gången gjorde det ont som mensvärk ungefär. Har fortfarande lite ont två dagar senare men mest en ömhet. Sedan ska jag ta blodprov efter ägglossning för att bekräfta att ägget faktiskt lossnar samt kolla AMH. Ev något mer som jag inte minns. Idag ska min sambo lämna in ett spermieprov så får vi se om någon några veckor vad resultatet blir.

    Det känns verkligen skönt att få gjort sen här utredning.

Svar på tråden Utredning akademiska påbörjas snart