• Anonym (Tilde)

Varför avmatcha på Tinder?

Blir så trött på Tinder, är 50% som hänger där oseriösa?

Jag har en fråga, en del som man matchar med avmatchar en inom 1 minut, puts väck borta! Vad är det för mening med det och varför är man med på Tinder överhuvudtaget?

Du som är med på Tinder och brukar avmatcha, varför?

Fruktansvärt oseriös dejtingapp! 

• Svar på tråden Varför avmatcha på Tinder?
  • Anonym (jag)

Jag avmatchar om jag tycker nån inte ser så bra ut.

• Anonym (olika)

fick matchning med en 24 år yngre tjej, som jag tycker är jättefin, vi bor i samma stad, vågade inte skriva först men 1 tim senare tänkte jag "why not", då var matchningen borta

andra matchningar har jag haft i ett halvår utan att nån av oss skrivit

• StarkeMan

Det är inte ofta jag har haft bekymmer med avmatchningar men istället ghosting :/, kännetecken på konflikträdda människor. Ironiskt kan dessa människor ommatcha med mig 1-2 månader senare, bra knepiga människor...

Nae jag ger inte mycket tummen upp för Tinder, kul spännande å få kontakt men det är tveksamt om det leder till nåt långsiktigt. Kört Badoo istället, den appen har ett betydligt lugnare tempo samt kul och skicka lite bilder till varandra.

• Pinotage

Som man så trycker jag 95% på like oavsett - om det sedan är någon som matchar så kollar jag noggrannare. Skulle det då visa att den man matchar med inte passar så Avmatchar jag direkt. Det beror på att jag kanske får en like i veckan på sin höjd.

Anledning till avmatchning kan bero på vad som helst - för långt bort, katter, intressen, utseende ....,

• Anonym (Tilde)
    Pinotage skrev 2020-10-14 11:29:18 följande:

Som man så trycker jag 95% på like oavsett - om det sedan är någon som matchar så kollar jag noggrannare. Skulle det då visa att den man matchar med inte passar så Avmatchar jag direkt. Det beror på att jag kanske får en like i veckan på sin höjd.

Anledning till avmatchning kan bero på vad som helst - för långt bort, katter, intressen, utseende ....,

Detta styrker ju verkligen min bild av att Tinder är oseriöst. 
  • Pinotage
    Anonym (Tilde) skrev 2020-10-14 11:32:05 följande:
    Detta styrker ju verkligen min bild av att Tinder är oseriöst. 
    Absolut - jag säger inte emot. Se det från min synvinkel - det är ingen idé för mig att sitta och kolla på profiltexter och titta alltför noga på bilderna när jag vet att 499 av 500 kommer att  swipea bort mig. Råkar någon matcha kollar jag noggrannare ...
  • Anonym (Tilde)
    Pinotage skrev 2020-10-14 11:37:37 följande:
    Absolut - jag säger inte emot. Se det från min synvinkel - det är ingen idé för mig att sitta och kolla på profiltexter och titta alltför noga på bilderna när jag vet att 499 av 500 kommer att  swipea bort mig. Råkar någon matcha kollar jag noggrannare ...
    Aha ok. Jag förstår dig. Kanske fler killar som tänker så. Jag väljer dock ut mina som jag swipar höger på, kollar bilder och läser presentation. Det är inte särskilt många jag swipar höger på för att va ärlig. 
  • Anonym (lrs)

Kan bara svara för mej själv men jag swipar slarvigt och vid matchningar kollar jag noggrannare. Ibland swipar jag fel oxå, är expert på att råka ge folk superlike..

• Anonym (tja)

Ibland tittar man inte så noga på alla bilder eller profiltext innan man sveper höger. Om det sen uppstår en math tittar man noggrannare och då ser man kanske att det var något man inte gillar. 

En annan förklaring till att jag avmatchar är om jag märker att personen jag skiver med är tråkig, passiv eller oengagerad. Tex bara svarar kortfattat på frågor från mig, berättar inget självmant om sig själv eller inte ställer motfrågor. Jag tröttnar ganska fort om jag hela tiden moste driva samtalet och gör processen kort då genom att avmatcha. Personer som uppträder så här brukar vara personer som inte har någon profitext alls så därför brukar jag nästan alltid svepa vänster på sådana.

Frågar någon hur lång jag är avmatchar jag med.

Svar på tråden Varför avmatcha på Tinder?