• emeliienicole

    Symtom som försvinner plötsligt, någon mer?

    Hej!

    Är i vecka 9 (8+2). Har sedan vecka 5 spytt varje dag, en gång i halvtimmen och mått konstant illa, haft en fruktansvärd åksjuka så jag inte ens har kunnat gå rakt. Haft ömma bröst, växtvärk i livmodern och ja, dom där vanliga symtomen. Nu denna veckan har jag i princip ingenting kvar? Brösten ömmar ingenting, åksjukan är som bortblåst och har inte spytt på 4 dagar, knappt känt av något illamående alls. Är det någon mer som råkat ut för detta? Att allt bara försvinner så fort och så tidigt? Min förra graviditet så spydde jag konstant från vecka 8 till vecka 25 och sen trappades det ner så detta är för mig väldigt konstigt. Har haft så många missfall och ma så jag kan inte ens räkna längre, har försökt att få till en nummer två i 4 år. Är så orolig att någonting inte står rätt till och gyn vägrar ju i dagens läge boka in ett ultraljud för att lugna mina nerver. Hur ska man gå till väga? Är jag bara onödigt orolig? Någon annan som haft starka symtom i endast några veckor och sen ingenting?

    Mvh en orolig själ

  • Svar på tråden Symtom som försvinner plötsligt, någon mer?
  • Favolosa

    Finns det ingen privat klinik inom rimligt avstånd där du kan göra ett ultraljud? Brukar inte kosta så mycket i tidigt skede i graviditeten.

  • Anonym (-)
    emeliienicole skrev 2020-10-14 12:36:25 följande:

    Hej!

    Är i vecka 9 (8+2). Har sedan vecka 5 spytt varje dag, en gång i halvtimmen och mått konstant illa, haft en fruktansvärd åksjuka så jag inte ens har kunnat gå rakt. Haft ömma bröst, växtvärk i livmodern och ja, dom där vanliga symtomen. Nu denna veckan har jag i princip ingenting kvar? Brösten ömmar ingenting, åksjukan är som bortblåst och har inte spytt på 4 dagar, knappt känt av något illamående alls. Är det någon mer som råkat ut för detta? Att allt bara försvinner så fort och så tidigt? Min förra graviditet så spydde jag konstant från vecka 8 till vecka 25 och sen trappades det ner så detta är för mig väldigt konstigt. Har haft så många missfall och ma så jag kan inte ens räkna längre, har försökt att få till en nummer två i 4 år. Är så orolig att någonting inte står rätt till och gyn vägrar ju i dagens läge boka in ett ultraljud för att lugna mina nerver. Hur ska man gå till väga? Är jag bara onödigt orolig? Någon annan som haft starka symtom i endast några veckor och sen ingenting?

    Mvh en orolig själ


    Jag är i nästan samma situation. Mådde piss och spydde konstant. Sedan fick jag en liten blödning för några dagar sedan och symtomen minskade drastiskt. Har bokat in ul imorgon för att kolla. (är i 8+4, tror jag) Är SÅ nervös..
    Råkade ut för ett ma i en tidigare graviditet just i den här tiden, där symtomen bara försvann. Då hade jag dock lite mildare symtom redan från början. Hade bara spytt ett par gånger och mådde i övrigt bara lite illa. Min bm viftade bort det trots att jag var orolig så på KUB upptäcktes det att det avstannat just då när mina symtom försvann...

    Jag har dock hört om många som råkat ut för samma sak kring den här veckan där allt varit bra.
  • Favolosa

    En sak till! Det finns ju faktiskt en möjlighet att du är längre gången än du tror. Så var det för mig. Jag gjorde ett tidigt UL privat när jag trodde jag var i vecka 8. Jag hade också börjat må bättre och var lite orolig. Minns till och med att när BM frågade mig hur jag mår så sa jag ?nästan oroande bra de senaste dagarna?. Det visade sig då att jag redan var i v 12. Min sista mens var alltså ingen riktig mens även om den yttrade sig precis som vanligt. Så vid min sista mens var jag redan i v 4.

    Tänker att det kanske kan vara så i ditt fall också.

    Kolla runt och se om du hittar en privat klinik där du kan göra ett UL.

    Lycka till!

Svar på tråden Symtom som försvinner plötsligt, någon mer?