Att leva med en dominant man
Hej!
Jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av att vara tillsammans med och leva med en dominant man? Jag menar i detta fall en man som anser sig själv vara en "alfa"-hanne och gärna vill bestämma.
Jag har träffat en sådan man. Jag var och är fortfarande otroligt attraherad av honom. Han är stor, lång och snygg. Han vet hur man för sig och han vet hur man snackar. Han är en sån man som får en på fall på 2 sekunder. Han vet exakt vad han ska säga, hur man flirtar på rätt sätt, hur man ger komplimanger utan att vara sliskig. Han är smart och har bra självförtroende. Han är en man som leder och för. Han får en att känna sig bekväm och att han tar hand om en och fixar allt. Man känner sig trygg. Han lyssnar bra, bryr sig och är varm. Han vet vad han gör om man säger så och jag har tyckt att det varit såååååå sexigt och tilltalande.
Men. Nu har jag börjat tänka. Han vill gärna bestämma. Han vill göra saker på sitt sätt. Om han vill umgås med sina vänner tre kvällar i rad och jag skulle tycka något om det så blir han skitirriterad. Han har gjort tydligt att när man är med honom så ska man bara "veta" hur man ska bete sig. Man ska VETA vad man ska säga och inte. Om man säger saker på fel sätt så bränner han av en. Inte så att han blir arg men han visar tydligt att han inte gillar det. Det värsta han vet är när tjejer tjatar. när man blir "jobbig". En gång när vi diskuterade så sa jag något i stil med "men vafan , du är så jävla jobbig ibland". Han sa då att det värsta som finns är tjejer som svär. Och att jag borde FÖRSTÅ att jag inte ska svära, det är inte attraktivt.
Bortsett från detta är han extremt snäll, rolig och varm enligt det första stycket jag skrev. Så jag blir förvirrad. Är det här något jag bör väga in? Är det såhär en dominant man är? Eller är det jag som överdriver? Jag är ju så sanslöst attraherad av honom... men logiken säger att vissa drag är lite varningsflagg. Men vet inte om det bara är sånt "macho"-snack som växer bort med tiden..? Han är 32 år.