• Anonym (Dalia)

    Missfall/utomkvedshavandeskap.. Snälla läs!

    Jag misstänkte utomkvedshavandeskap ganska tidigt men läkarna tog inte det på allvar. 2,5 månader senare sitter jag med utomkvedshavandeskap som de trodde var bara vanlig missfall, dock går HCG ner, ligger på 35 nu.

    De såg förra veckan ett föremål mellan äggstocken och livmodern, på ca 29 mm x 18 mm som de kunde inte förklara men misstänkte just att det var utomkvedshavandeskap. Blöder fortvarande och har mensvärk. Sen igår är mina bröst ömma, pms, gråter för inget, osv.

    De tror det kommer försvinna av sig själv, därmed bara blodprov på rullande schema tills det lägger sig.

    Men 29x18 känns som en aning stor? Första läkaren sa att det ser ut som jag ska ha mens snart, vet inte vad hon tittade på egentligen.

    Jag kanske har en egen scenario, kan det vara så att mitt ägg blev befruktad igen och är på väg ner till hinnan?

    Jag såg i ultraljudet även en hinna mitt i min livmoder, smal och avlång. Vad tusan är det?

    Detta var min första missfall, så allt är så nytt för mig. Har inte heller vänner att prata ut med så jag vänder mig till er. Förlåt om texten är rörig, känns som jag är det i nuläget med.

    Tacksam över alla svar

  • Svar på tråden Missfall/utomkvedshavandeskap.. Snälla läs!
  • Anonym (4)

    Det bästa är ju att fråga läkaren så får du exakta svar. Om hcg är så lågt är det nog så att de inget behöver göra. Gravid på nytt är du inte så det var inte det som syntes. Ett befruktat ägg syns inte på VUL. Äggledaren är tunn som ett hårstrå och ägget mikroskopiskt stort. Det var nog ett utomkvedes som sagt.

Svar på tråden Missfall/utomkvedshavandeskap.. Snälla läs!