• Anonym (Tant)

    Erfarenheter av Prasteron, IntraRosa ( Intra Rosa)? DHEA o sånt

    Är det klokt att börja ta denna medicin, Intrarosa? Undrar om det är nån här som börjat med den o vill berätta lite. Om nåt har förbättrats, eller försämrats kanske.  Känner mig lite tveksam eftersom den är ganska ny också. Eller om det finns nåt annat sätt..

    Inte så mycket problem med vallningar o sånt (är i klimakteriet då), men sömnen o lusten till sex är det inte så bra med. 

  • Svar på tråden Erfarenheter av Prasteron, IntraRosa ( Intra Rosa)? DHEA o sånt
  • Anonym (Tant)

    Väldigt märkligt, det står att det finns 4 svar i tråden, men jag ser ingenting utom det jag själv skrivit?!  Så om nån ser detta som svarat, vore jag väldigt tacksam om ni ville göra det igen.. 

  • Anonym (S)

    Har du fått bekräftat att du är i klimakteriet? Jag är på väg dit men tror inte jag är där ännu riktigt! Jag äter Dhea nu och har jag gjort i några månader. Jag började med en högre dos men fick dra ner rejält eftersom min ägglossning försvann samt att jag fick jättemkt finnar (har ALDRIG det annars) vilket är ett tecken på får mkt testosteron. Men nu när jag tar en mindre dos har jag inga biverkningar. Jag äter dock av den anledning att jag vill få bättre ägg och bli gravid. Oklart om det kommer hjälpa ngt, men men är desperat!

  • Anonym (Tant)

    Ber om ursäkt för att jag skrev klimakteriet, menade menopausen. Slarvigt av mig. 

    Men dom har alltså skrivit ut dhea till dig för att du ska kunna bli gravid?! Och få bättre ägg? Mycket jag inte vet om sånt här, tydligen.

Svar på tråden Erfarenheter av Prasteron, IntraRosa ( Intra Rosa)? DHEA o sånt