• Thu 15 Oct 2020 15:06
    1487 visningar
    15 svar
    15
    1487

    IVF AKADEMISKA 2020/2021

    Hej! Verkar som att jag och min sambo ska få sätta igång med ivf i januari nästa år på akademiska. Några fler som snart ska få sätta igång med ivf på akademiska?

    Skriv till mig här eller på meddelanden, så gör jag en chattgrupp på Facebook så vi kan följas åt! Har många tankar och funderingar och skulle va skönt att ha några att prata med! :) kram / S

  • Svar på tråden IVF AKADEMISKA 2020/2021
  • Mon 19 Oct 2020 07:40
    #1

    Ingen?

  • Wed 11 Nov 2020 07:52
    #6

    Jag gör nu min första ivf på Akademiska, har gjort en insättning :)

  • Sun 10 Jan 2021 17:53
    #7

    Hej, sent svar men såg det här nu. Vi ska också göra vår första ivf på akademiska, började spruta för en vecka sen. Har ni kommit igång?

  • Tue 19 Jan 2021 17:16
    #8

    Hej!

    Vi hoppas på att få starta vår ivf resa snart, ska på planeringsmöte nästa vecka. Vi har väntat så länge på detta!

    Hur går det för er??

  • Thu 21 Jan 2021 22:35
    #9
    Motters skrev 2021-01-19 17:16:59 följande:

    Hej!

    Vi hoppas på att få starta vår ivf resa snart, ska på planeringsmöte nästa vecka. Vi har väntat så länge på detta!

    Hur går det för er??


    Jag gjorde äggplock igår, fick ut 15 ägg och fick reda på idag att 6 av dom har befruktats! Så nu är det planerad återföring på måndag!
  • Fri 22 Jan 2021 20:18
    #10

    Det låter ju lovande! Lycka till på återföringen. :)

    Har ni fått vänta länge på att starta?

  • Mon 8 Feb 2021 18:33
    #11

    Sofia1986 OCH annaveronika84 - Hur har det gått efter insättningen för er och med alla sprutor, själva insättningen och Lutinus? Ville fjunet stanna? <3 Berätta gärna :)

    Motters - Vad sa dem på planeringsmötet? När får ni starta?

    Förlåt att jag inte svarat när ni äntligen svarade i min tråd :) Får logga in oftare haha. Jag har återföring imorgon. Ett litet fjun ska tillbaka till mig. <3 Är så taggad och lite nervig. Sprutperioden, och äggplocket gick över förväntan för mig, inte lika läskigt/jobbigt som jag trodde. Nu tar jag ju Lutinus 3 ggr dagligen och det går också bra faktiskt, hade ont i magen och kramper de 2 första dagarna, nu känns det inget speciellt. Dem fick ut 13 ägg och 6 befruktades normalt. Hoppas alla/många klarat sig fint så vi får några till frysen också! Ni får uppdatera mig hur det går för er, så ska jag svara oftare!!

    KRAM!

  • Tue 9 Feb 2021 08:11
    #12
    Anlisa93 skrev 2021-02-08 18:33:55 följande:

    Sofia1986 OCH annaveronika84 - Hur har det gått efter insättningen för er och med alla sprutor, själva insättningen och Lutinus? Ville fjunet stanna? <3 Berätta gärna :)

    Motters - Vad sa dem på planeringsmötet? När får ni starta?

    Förlåt att jag inte svarat när ni äntligen svarade i min tråd :) Får logga in oftare haha. Jag har återföring imorgon. Ett litet fjun ska tillbaka till mig. <3 Är så taggad och lite nervig. Sprutperioden, och äggplocket gick över förväntan för mig, inte lika läskigt/jobbigt som jag trodde. Nu tar jag ju Lutinus 3 ggr dagligen och det går också bra faktiskt, hade ont i magen och kramper de 2 första dagarna, nu känns det inget speciellt. Dem fick ut 13 ägg och 6 befruktades normalt. Hoppas alla/många klarat sig fint så vi får några till frysen också! Ni får uppdatera mig hur det går för er, så ska jag svara oftare!!

    KRAM!


    Hej! Det har gått bra! Av 6 befruktade fick jag sätta in en blasto + fick en till frysen. I Uppsala är det ju ofantligt lång testdag, hela 18 dagar!!! Är på RD 15 nu men kunde ju inte hålla mig utan testade positivt i fredags! Nu hoppas jag bara på att testet fortfarande är positivt på fredag igen! Vad spännande med återföring!
  • Thu 11 Feb 2021 21:26
    #13

    Näää vad roligt!!!!! Glad
    Är nu på ruvardag 2 och går känner efter hela tiden.. hade du några symtom under dessa 2 veckor och vilka dagar kom dem isf? 

  • Thu 11 Feb 2021 21:27
    #14

    går också i uppsala, akademiska :)

  • Fri 12 Feb 2021 06:46
    #15
    Anlisa93 skrev 2021-02-11 21:26:53 följande:

    Näää vad roligt!!!!! 

    Är nu på ruvardag 2 och går känner efter hela tiden.. hade du några symtom under dessa 2 veckor och vilka dagar kom dem isf? 


    Spännande! Ja från typ rd 2 så hade jag som värk på höger sida av livmodern som liksom strålade ut i ljumsken. Extremt ömma bröst, trött. Testade igen idag på testdag, fortfarande positivt. Hoppas det tar sig för dig!
Svar på tråden IVF AKADEMISKA 2020/2021