• Hufflepuff

    Symtom men negativt på test

    Hej. Har sedan några dagar tydliga graviditetssymtom men testet jag tog i eftermiddags visade negativt. Har oregelbunden ägglossning, men jag och pojkvännen hade sex 19 september.

    Ska testa igen med morgonurin. Men vad jag läst mig till så ska det vid den här tidpunkten kunna ge positivt under hela dagen. Och jag hade hållit mig i ca 5 timmar på grund av jobb.

    Symtomen jag har är:

    Extremt illamående på morgonen, illamående hela dagen men värst på morgonen och kvällen. Kräkts en morgon. Höll på att kräkas idag när jag hoppade på jobbet (jobbar på förskola och vi hade gymnastik)

    Halsbränna, har aldrig halsbränna annars, men har haft hela dagarna.

    Sug i magen

    Molande smärta till och från i magen.

    Spänningar i brösten

    Flytningar, har aldrig haft problem med det förut förutom runt mens. Men nu är det annorlunda.

    Törstig

    Allt detta har kommit under senaste veckan.

    Jag har varit gravid 1 gång tidigare som slutade i MF och hade liknande symtom med illamående och halsbränna. Fast denna gång är värre. Visste inte att jag var gravid förs jag fick missfall så därför vet jag inte ifall det visade positivt på stickan.

    Någon som haft symtom men att det dröjt med det positiva testet?Kan såklart vara något annat, men känns så konstigt att alla dessa symtom skulle komma på en gång ifall det inte är en graviditet. Behöver lite pepp känner jag på att det ändå kan vara en graviditet.

  • Svar på tråden Symtom men negativt på test
  • Anonym (Mim)

    Jag testade svagt plus på dag 14, det kändes sent. Du är ju på dag 28 om senaste möjligheten för dig att bli gravid vad den 19:e. Så sent brukar man inte plussa. Kanske testa ett annat sorts gravtest ?

  • Hufflepuff
    Anonym (Mim) skrev 2020-10-15 22:58:30 följande:

    Jag testade svagt plus på dag 14, det kändes sent. Du är ju på dag 28 om senaste möjligheten för dig att bli gravid vad den 19:e. Så sent brukar man inte plussa. Kanske testa ett annat sorts gravtest ?


    Det är det jag känner också. Det känns väldigt sent, det är bara symtomen som gör att jag tvekar. Jag trodde inte att jag skulle bli gravid denna månad för att vi knappt haft sex. Därför har jag inte ens tänkt tanken förs illamåendet och halsbrännan började för några dagar sedan.

    Får testa ett annat test om det visar negativt imorgon också.
Svar på tråden Symtom men negativt på test