• sandra29

    Bebisens dygnsrytm i magen

    Hej på er!

    Jag är gravid i vecka 25.

    Jag har dom senaste veckorna när jag jobbat mycket känt bebisen mest på kvällen när jag lagt mig och tagit det lugnt.

    Nu har jag varit ledig i en vecka och har tagit det lugnare och suttit en del även under dagarna och nu känner jag bebisen även under dagarna när jag suttit och tagit det lugnt.

    Märker jag den mer för att jag tar det lugnare eller kan den ändra sin dygnsrytm?

    Kanske beror på att den är större municipal jag känner den tydligare?

    Tacksam för svar!

    / Sandra

  • Svar på tråden Bebisens dygnsrytm i magen
  • brallison

    Det är oftast så att när du gör nåt under dagen, så vaggar du bebisen till sömn, och när du tar bara lugnt, så är bebisen vaken. Mindotter var oftast vaken på nätterna, då jag låg i sängen

  • sandra29
    brallison skrev 2020-10-16 11:02:48 följande:

    Det är oftast så att när du gör nåt under dagen, så vaggar du bebisen till sömn, och när du tar bara lugnt, så är bebisen vaken. Mindotter var oftast vaken på nätterna, då jag låg i sängen


    Okej vad skönt att höra. Men har alla bebisar i denna veckan en dygnsrytm?
  • Solblomma30

    Min yngsta son var vaken dygnet runt mer eller mindre runt vecka 25. Han rörde sig så mycket att jag blev orolig faktiskt. Han sov korta stunder men jag upplevde att han nog var vaken mer eller mindre hela tiden runt de veckorna. Han fick mer in nyföddhetsdygnsrytmen de sista veckorna av graviditeten, då han sov nån timme eller så och sen var vaken en timme osv.

  • sandra29
    Solblomma30 skrev 2020-10-16 17:35:29 följande:

    Min yngsta son var vaken dygnet runt mer eller mindre runt vecka 25. Han rörde sig så mycket att jag blev orolig faktiskt. Han sov korta stunder men jag upplevde att han nog var vaken mer eller mindre hela tiden runt de veckorna. Han fick mer in nyföddhetsdygnsrytmen de sista veckorna av graviditeten, då han sov nån timme eller så och sen var vaken en timme osv.


    Vad bra då vet jag att det kan ändra sig. Oroar mig för allt denna graviditeten.

    Nu stramar det och spänner i övre delen av magen.
Svar på tråden Bebisens dygnsrytm i magen