• Anonym (Angie)

    Överaktivt immunförsvar,vilket värde?

    Har hört att kortison kan hjälpa till att behålla en graviditet om man har överaktivt immunförsvar. Vad är ett högt värde?

  • Svar på tråden Överaktivt immunförsvar,vilket värde?
  • Anonym (?)

    Värde på vad? Har du en immunologisk sjukdom? Ligger dina värden rätt?

  • Anonym (Angie)

    Värde på ett sådant test.Jag har ingen sjukdom men man kan ändå ha högt värde vad jag förstår.

  • Anonym (4)

    Jag vet inte vilket värde du tänker på. Kanske du blandat ihop högt TSH som kan ge högre missfallsrisk med överaktivt immunförsvar. TSH bör ligga under 2 och gärna under 1 om man haft upprepade missfall. Jag tog Prednisolon efter ED och fick barn först när jag dubblade dosen så för mig var det ett klart samband.

  • Anonym (?)
    Anonym (Angie) skrev 2020-10-18 12:58:10 följande:

    Värde på ett sådant test.Jag har ingen sjukdom men man kan ändå ha högt värde vad jag förstår.


    Vad heter testet då? Höga vita blodkroppar kan vara ett tecken på att immunförsvaret är aktivt eller överaktivt. Har man problem med sköldkörteln så brukar man istället titta på TSH.
  • Anonym (Angie)
    Anonym (4) skrev 2020-10-18 13:33:15 följande:

    Jag vet inte vilket värde du tänker på. Kanske du blandat ihop högt TSH som kan ge högre missfallsrisk med överaktivt immunförsvar. TSH bör ligga under 2 och gärna under 1 om man haft upprepade missfall. Jag tog Prednisolon efter ED och fick barn först när jag dubblade dosen så för mig var det ett klart samband.


    Var det svårt att få utskrivet Prednisolon?
  • Anonym (4)
    Anonym (Angie) skrev 2020-10-18 18:51:01 följande:
    Var det svårt att få utskrivet Prednisolon?
    Det ingick i behandlingen utomlands och jag fick det utskrivet av min privata gynläkare här i Sverige. Via allmänna vården får man det inte.
Svar på tråden Överaktivt immunförsvar,vilket värde?