• Thaimat89

    Positivt ägglossningstest 2 ggr

    Ja, som rubriker lyder! Försöker få till ett syskon..

    Fick positivt ägglossningstest 28 september, skulle haft mens 12 Okt och idag 19 Okt testade jag ägglossningstest för skoj skull - två starka sträck! Mensen lyser med sin frånvaro..37 dagar sen! Vet att man ska göra ett graviditetstest för att vara 100% säker, men någon som haft liknande??

    Inga symptom på gravid men haft lite molande för ett tag sen, nån dag men inte mer än så. Vad tror ni? Blir tokig på detta ... man kan väl ha ägglossningen två ggr under en månad?

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest 2 ggr
  • Fiiaaa

    Varför har du inte gjort graviditetstest när mensen är så sen?

    Äl-test ger ju utslag på hcg, så jag skulle tippa på att du är gravid :) Jag fick utslag på äl-test innan bim min första graviditet kommer jag ihåg.

  • Thaimat89

    Jag gjorde två test innan BIM o de visade negativt och sen tänkte jag att mensen bara var lite sen för den är lite oregelbunden imellanåt. Men köpte ett test igår och jajamen.. v.6 :) :) men typ inga symptom alls så vågar ej tro påt än..

  • Fiiaaa
    Thaimat89 skrev 2020-10-20 13:23:42 följande:

    Jag gjorde två test innan BIM o de visade negativt och sen tänkte jag att mensen bara var lite sen för den är lite oregelbunden imellanåt. Men köpte ett test igår och jajamen.. v.6 :) :) men typ inga symptom alls så vågar ej tro påt än..


    Grattis :) Tänkte väl det. Och symtom behöver inte komma förrän betydligt längre fram (tror inte jag känt av förrän typ v 8-9 nånting) och vissa får ju inte ens några, så det skulle jag inte oroa mig för om jag var du!
  • Thaimat89

    Tack!! :):) jaa men så läskigt när man inte känner något. Men var typ så här sist också.. mådde väldigt bra så kan ju hoppas på en liknande gravidtet????

Svar på tråden Positivt ägglossningstest 2 ggr