• Anonym (Orolig tjej)

    Porrsurfning olagligt? Konstig blockering

    Igår porrsurfade jag på redtube (snälla döm mig inte tack). Jag klickade på back tangenten och då fick jag upp en sida där det stod typ this side is blockad, Vad menas med det? Nu blir jag jätteorolig att jag råkat klicka på något olagligt utan att veta om det typ länk till barnporr (hemska vidriga tanke) eller nåt. Jag surfar bara på vanlig ?vaniljporr? med vuxna och inga udda böjelser. Har aldrig tittat på någonting annat. Snälla hjälp mig, vad kan ha hänt? Behöver jag vara orolig?

  • Svar på tråden Porrsurfning olagligt? Konstig blockering
  • Anonym (S)

    Säpo kommer att knacka på dörren en kulen natt..

  • Anonym (Orolig tjej)

    Antar att du skämtar, men det där var inte snällt.


    Anonym (S) skrev 2020-10-19 11:21:15 följande:

    Säpo kommer att knacka på dörren en kulen natt..


  • Anonym (Orolig tjej)

    Ingen som vill ge mig ett seriöst svar? Snälla

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2020-10-19 11:08:27 följande:

    Igår porrsurfade jag på redtube (snälla döm mig inte tack). Jag klickade på back tangenten och då fick jag upp en sida där det stod typ this side is blockad, Vad menas med det? Nu blir jag jätteorolig att jag råkat klicka på något olagligt utan att veta om det typ länk till barnporr (hemska vidriga tanke) eller nåt. Jag surfar bara på vanlig ?vaniljporr? med vuxna och inga udda böjelser. Har aldrig tittat på någonting annat. Snälla hjälp mig, vad kan ha hänt? Behöver jag vara orolig?


    Det kan vara så att det dök upp ett pop up fönster som innehöll virus eller annat skräp och din dator stoppade det, alternativt att sidan hade problem. Det har hänt mig på vanliga bloggar ibland. 


    Kan du komma in på redtube igen nu så behöver du inte oroa dig alls. Kan du inte det så använd en annan sida istället och testa igen om ett par dagar. 
    Har du inte adblocker så installera det för även om den inte tar allt så tar den en del. 

    Det är för övrigt fullkomligt normalt att titta på porr, även att titta på udda böjelser om man gillar det :P 

  • Anonym (Orolig tjej)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-10-19 12:06:00 följande:

    Det kan vara så att det dök upp ett pop up fönster som innehöll virus eller annat skräp och din dator stoppade det, alternativt att sidan hade problem. Det har hänt mig på vanliga bloggar ibland. 

    Kan du komma in på redtube igen nu så behöver du inte oroa dig alls. Kan du inte det så använd en annan sida istället och testa igen om ett par dagar. 

    Har du inte adblocker så installera det för även om den inte tar allt så tar den en del. 

    Det är för övrigt fullkomligt normalt att titta på porr, även att titta på udda böjelser om man gillar det :P 


    Tusen tack för ditt svar. Testade och det är inga problem att gå in på sidan.
  • Anonym (John Stagliano)

    Porrsurfning är absolut inte förbjudet med undantag av barnporr, men det har du ju inte letat efter heller och risken att stöta på det bara sådär är nog minimal. Oroa dig inte! Förklaringen är nog, som Anonym (Tjej) skriver, att antingen har din dator blockerat virus eller liknande eller så hade sajten något problem som gjorde att sidan inte kunde visas.

    Men du har inte gjort något fel och kan lugnt fortsätta porrsurfa!

  • Anonym (Orolig tjej)

    Tack för svar! Valde redtube eftersom den kändes tämligen säker, dvs att det borde väl vara någon form av kontroll att inte något olagligt slinker igenom?


    Anonym (John Stagliano) skrev 2020-10-19 12:45:36 följande:

    Porrsurfning är absolut inte förbjudet med undantag av barnporr, men det har du ju inte letat efter heller och risken att stöta på det bara sådär är nog minimal. Oroa dig inte! Förklaringen är nog, som Anonym (Tjej) skriver, att antingen har din dator blockerat virus eller liknande eller så hade sajten något problem som gjorde att sidan inte kunde visas.

    Men du har inte gjort något fel och kan lugnt fortsätta porrsurfa!


  • Anonym (Orolig tjej)

    Nä precis, det säger mitt sunda förnuft mig också men jag är en orolig själv som oroar mig över typ allt (GAD)


    Anonym (q) skrev 2020-10-19 13:18:56 följande:

    Du kommer inte att råka hamna på barnporr...

     


  • Anonym (q)

    Är du inte mer rädd då för virus, tycker man får ducka rutor hela tiden på såna sidor? Var dock ett tag sedan jag var inne på sånt.

  • Anonym (Orolig tjej)

    Självklart orolig för virus också :(


    Anonym (q) skrev 2020-10-19 17:27:07 följande:

    Är du inte mer rädd då för virus, tycker man får ducka rutor hela tiden på såna sidor? Var dock ett tag sedan jag var inne på sånt.


  • Anonym (Vanligt)

    Det är faktiskt ganska vanligt att det inte går att backa på vissa hemsidor. Nordea är en sådan och den är ju inte förbjuden.

Svar på tråden Porrsurfning olagligt? Konstig blockering