• Anonym (Maja)

    Vågar man flytta till en helt annan stad och börja om?

    Jag är 30 år. En helt normal tjej, undersköterska, ser bra ut och är trevlig. När jag var yngre umgicks jag myyyycket med tjejkompisarna. Vi var ute ganska mycket eller var hemma hos varandra och käkade och drack vin. En efter en fick sedan barn. På bara några år förändrades allt och vi träffas typ aldrig längre. Jag förstår att de har fullt upp med sitt. Jag börjar få panik. Jag kan inte sitta hemma om helgerna helt själv längre. Jag behöver träffa nya människor och nya vänner. Jag har blivit mer sugen på att flytta från denna staden jag bor i och vuxit upp i och flytta så långt bort där jag inte känner någon. Fly. Börja jobba där och träffa NYA VÄNNER!!! Vågar jag? Någon som har erfarenhet av det? Berätta gärna din historia.

    Jag känner bara att jag måste vidare någonstans. Blir deppig av detta livet.

  • Svar på tråden Vågar man flytta till en helt annan stad och börja om?
  • Anonym (Anonym)

    Men varför vill du flytta? Handlar det bara om nya vänner så kan du väl lika gärna skaffa nya där du är nu, och i vilket fall lär de ju skaffa familj också så småningom. Det är bättre du stannar där du är nu och har ett socialt skyddsnät, nån dag kanske du också kommer att vilja ha familj och då kommer du säkert upptäcka att du återigen har väldigt mycket gemensamt med dina nuvarande vänner.

  • Tow2Mater

    Absolut du ska flytta! Lev ditt liv, ha roligt, hitta nya utmaningar och nya vänner! Liver är for kort att sitta och vänta på samma ställe hela livet!

  • Anonym (.)

    Absolut kan man det men du får räkna med att du ffår jobba aktivt och hårt på att få nya vänner.
    Lycka till.

  • Anonym (Jag)

    Jag har flyttat flera gånger- riktigt långt bort också. Man har sällan nåt att förlora på det. Ibland måste man bara förändra livet åt nåt håll och då kanske en flytt är bra.

  • Anonym (Flyttfågel)

    Jag flyttade till ny stad när jag var 30. Hade dock sambo med mig. Jag är öppen, men lite blyg och det tog lång tid att hitta kompisar. Pratade med en annan som också flyttade hit i den åldern. Hon sa att hon kände att efter tio år hade hon landat socialt. Ungefär så känner jag också.

    Är du singel och inte har barn så har du helt andra förutsättningar än vi. Jag är ju så klart mycket med min familj och det minskar den tid jag annars hade lagt på att skaffa vänner dramatiskt.

    Jag har flyttat mycket och min erfarenhet är att ju äldre jag är desto svårare är det att hitta nya vänner. Som du skriver är folk med barn i skolåldern väldigt upptagna med det.

    Jag upplever det också som att det är lättare i större städer. Där finns fler inflyttade. I mindre städer har många kvar sitt umgänge sedan ungdomsåren och är inte särskilt intresserade av att lära känna nytt folk.

    Jag tänker ungefär som (Anonym). Skaffa fler vänner där du är. Då finns förhoppningsvis dina ungdomsvänner kvar också, när de pulsat ut på andra sidan småbarnsdrivorna. Men det rådet funkar så klart inte om du bor i en liten håla.

  • Anonym (Flyttfågel)
    Anonym (Å) skrev 2020-10-19 21:41:47 följande:

    Kbk.

    Körbarakör!


    Och där har du också svaret på var jag hittade nya (sjungande) vänner! Kör-bara-kör!
Svar på tråden Vågar man flytta till en helt annan stad och börja om?