• Hallonpaj83

    Bebis 8,5 mån med förstoppning

    Hej,

    Tänkte höra ni som har en bebis som är allergisk mot mjölk , vad är symptomen ? Min tjej har varit hård i magen typ 8,5 veckor nu. Vi ger mkt vatten, katrinplommon, plus laktulos. Vi har även fått pulver mot förstoppning. Tycker inget hjälper. (Visserligen har det blivit bättre, nu har hon inte ont när hon bajsar men fortfarande jättehårt och varannan- vartredje dags bajsningar. Funderar på att boka tid till Bum för utredning. Är rädd att det är mjölkallergi så därför jag undrar. Hon har dock inga utslag på kroppen som folk säger är det klassiska tecknet

  • Svar på tråden Bebis 8,5 mån med förstoppning
  • Mandelskorpan

    Sonen var lös i magen (illaluktande) och hade hudutslag.

    Äter din dotter något med sädesslag, havre, vete? Typ bröd, pasta, gröt, välling? Min äldsta dotter blev riktigt hård i magen när hon var litet om man gav för mycket tex välling. Det kan i alla fall vara värt att prova att ta bort /dra ner om hon äter bröd, gröt och liknande.

  • Elin2014

    Mjölk kan vara stoppande oavsett om man är allergisk eller inte och olika barn är olika känsliga mot det. Och egentligen spelar det ingen roll. Blir barnet bättre utan mjölk har ni ju svaret. Förstoppning tas sällan på allvar av vården, men det kan ha en stor inverkan på livet - och barnet kan må betydligt sämre än det visar. Så ta tag i det!

Svar på tråden Bebis 8,5 mån med förstoppning