• thelmiss

    Vem har rätt till ersättning i BRF?

    Hej!

    Jag har en bostadsrätt och bytte till säkerhetsdörr för ett år sedan. Prislappen gick på 30.000 som jag själv fick betala... Nu har brf:en bestämt sig för att byta ut ALLA dörrar i föreningen och därmed ersätta dem som betalat själv. Problemet är att jag har sålt lägenheten sedan dess. Och nu undrar jag: är det nya ägaren av lägenheten som har rätt till de pengarna, eller jag som faktiskt betalt den?

    Tacksam för svar!!

    Mvh, Sofia

  • Svar på tråden Vem har rätt till ersättning i BRF?
  • nnnnnnnn

    GIssar att dörren ingick i försäljningen?
    Så då är det nya ägaren som äger dörren som ska ersättas...

  • thelmiss

    Förvisso men kvittot står ju på mig. Och dörren byttes ju när jag ägde lägenheten. Får ju t.ex dra av för dörren när jag drar av skatt för vinst av lägenheten - det får ju inte nys köparen göra ????

  • Minimalen

    Men du har ju sålt dörren till dem så de äger den. Varför tog du inte med dig dörren när du flyttade. Du kunde ju ha återställt med den gamla dörren.

  • Johan70
    thelmiss skrev 2020-10-19 20:39:53 följande:

    Förvisso men kvittot står ju på mig. Och dörren byttes ju när jag ägde lägenheten. Får ju t.ex dra av för dörren när jag drar av skatt för vinst av lägenheten - det får ju inte nys köparen göra ????


    Du kan inte få ersättning för dörren från bostadsrättsföreningen, du har inget med den föreningen att göra längre.

    Däremot kan du självklart göra avdrag för dörren när du deklarerar bostadsrättsförsäljningen.
Svar på tråden Vem har rätt till ersättning i BRF?