• Keabro

    Ägglossningsflytningar i början på graviditeten?

    Hej! Jag undrar hur era flytningar såg ut i början på graviditeten, kanske till och med innan ni plussade!

    :( men har en oregelbunden cykel så är osäker på när j

  • Svar på tråden Ägglossningsflytningar i början på graviditeten?
  • Keabro

    Hemsidan laggade.. Förstår inte heller hur man tar bort ett inlägg och gör om?

    Det jag ville skriva var att jag har haft ägglossningsflytningar i 2 veckor, men är osäker på när jag har bim. Jag har hört andra som haft ägglossningsflytningar i början på graviditeten och vill höra om det verkligen stämmer.

  • bananmilkshake

    Jag är i v.5 nu och har tunna, vita flytningar (uh förlåt). Förra tror jag det var samma (blev ma). Innan plusset minns jag tyvärr inte... så jag antar det inte var nåt jag lade på minnet, utan ganska som vanligt! 

  • SkumGrönBanan

    Jag hade "ägglossningsliknande" flytningar innan jag plussade. Det var tydligt att det var nåt annat än hur de brukar se ut strax innan mens.

  • loffe2020

    Jag har också ägglossningsflytningar sen igår, BIM på lördag så jag håller alla tummar :)

  • Keabro
    SkumGrönBanan skrev 2020-10-21 19:37:22 följande:

    Jag hade "ägglossningsliknande" flytningar innan jag plussade. Det var tydligt att det var nåt annat än hur de brukar se ut strax innan mens.


    Det är just det rjag reagerar på, att mina är annorlunda mot vad dom brukar vara innan mens. Hoppas hoppas! :D
  • Keabro
    loffe2020 skrev 2020-10-21 21:20:36 följande:

    Jag har också ägglossningsflytningar sen igår, BIM på lördag så jag håller alla tummar :)


    Hoppas att du plussar, jag håller mina tummar också!
  • loffe2020
    Keabro skrev 2020-10-22 18:39:25 följande:

    Hoppas att du plussar, jag håller mina tummar också!


    Skriv när du vet om du kommer ihåg :)
  • Solen123

    Mina är lite trådigare än vanligt och vita, men inte som rå äggvita som under ÄL. Har ni så med? Hoppas på en graviditet

  • loffe2020

    Här är det mer som rå äggvita, men ibland kan det komma någon vit också. Blir så förvirrad!

  • Keabro
    Solen123 skrev 2020-10-22 21:16:20 följande:

    Mina är lite trådigare än vanligt och vita, men inte som rå äggvita som under ÄL. Har ni så med? Hoppas på en graviditet


    Mina är kanske inte heelt genomskinliga, åt det vita hållet absolut, men mycket mer mängd än när jag har ägglossning.

    Tog ett gravtest imorse som visade negativt.. Den 11e hade jag en rosa flytning och mina bröstvårtor gjorde sååå ont.. Så jag kanske hade ägglossning då tror jag. Isåfall har jag bim på söndag..
  • Keabro
    loffe2020 skrev 2020-10-22 21:11:16 följande:

    Skriv när du vet om du kommer ihåg :)


    Hur går det för dig? Har du fått mens än? Tagit test?
  • Keabro

    Om jag räknat rätt så borde jag ha bim typ idag. Tog ett test imorse som var totalt negativt... Ingen mens i sikte heller.. Just nu känner jag bara att jag vill att mensen ska komma så vi får börja om och att november blir vår månad..

  • Keabro

    Uppdatering!!

    Började precis blöda! :D Första gången jag känner mig riktigt glad över att börja blöda haha! Så vi kan få en nystart.

    Det är 14 dagar sen jag fick en ytterst liten rosa flytning.. Och jag tror att jag hade ägglossning då.

    Blödningen jag fick nu var inte klarröd oxg mörk, utan ganska ljus och än så länge så har den inte varit så riklig. Så det slog mig att.. Får man inte en implatationsblödning/nidblödning 7-14 dagar efter ägglossning?

    Är det någon som haft en sån?

    Nu antar jag att det bara är att vänta och se om jag börjar blöda mer eller om det avtar.

    Å andra sidan så är det väl konstigt att jag haft flytningar som isåfall skulle tyda på grav, innan ägget fäst.. Så det borde vara mens, ellerhur? Å, att man aldrig kan vara säker haha!

  • SkumGrönBanan
    Keabro skrev 2020-10-25 10:00:57 följande:

    Uppdatering!!

    Började precis blöda! :D Första gången jag känner mig riktigt glad över att börja blöda haha! Så vi kan få en nystart.

    Det är 14 dagar sen jag fick en ytterst liten rosa flytning.. Och jag tror att jag hade ägglossning då.

    Blödningen jag fick nu var inte klarröd oxg mörk, utan ganska ljus och än så länge så har den inte varit så riklig. Så det slog mig att.. Får man inte en implatationsblödning/nidblödning 7-14 dagar efter ägglossning?

    Är det någon som haft en sån?

    Nu antar jag att det bara är att vänta och se om jag börjar blöda mer eller om det avtar.

    Å andra sidan så är det väl konstigt att jag haft flytningar som isåfall skulle tyda på grav, innan ägget fäst.. Så det borde vara mens, ellerhur? Å, att man aldrig kan vara säker haha!


    Hur har det gått för dig? Jag har haft nidblödning vid två graviditeter. Som en liten brun flytning ena gången och en ljust rosa nästa gång. Hade dem ca 6 dagar efter ägglossning.
  • Keabro
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-17 21:36:27 följande:

    Hur har det gått för dig? Jag har haft nidblödning vid två graviditeter. Som en liten brun flytning ena gången och en ljust rosa nästa gång. Hade dem ca 6 dagar efter ägglossning.


    Det var mensen som kom. Så det var ingen nidis utan mensen kom igår ordentligt dagen efter. Det kändes dock skönt att få börja en ny cykel.

    Var hos gyn häromdagen som konstaterade ägglossning så vi hoppas på denna månad! :)
  • Solen123
    Keabro skrev 2020-11-18 09:50:48 följande:

    Det var mensen som kom. Så det var ingen nidis utan mensen kom igår ordentligt dagen efter. Det kändes dock skönt att få börja en ny cykel.

    Var hos gyn häromdagen som konstaterade ägglossning så vi hoppas på denna månad! :)


    Hur funkade det och kontakta gyn och få koll? Funderar på att ringa jag med men vet inte vad jag ska säga :)
  • Stora My
    Solen123 skrev 2020-11-18 10:39:15 följande:

    Hur funkade det och kontakta gyn och få koll? Funderar på att ringa jag med men vet inte vad jag ska säga :)


    Säg att du vill kolla att allt ser bra ut för att ni försöker bli med barn.
  • Keabro
    Solen123 skrev 2020-11-18 10:39:15 följande:

    Hur funkade det och kontakta gyn och få koll? Funderar på att ringa jag med men vet inte vad jag ska säga :)


    Ja precis, som Stora My skrev. Jag ringde och sa att jag ville veta om allt såg bra ut och om hon kunde se om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis haft ägglossning :) man behöver inte säga mer än att man vill ha en koll liksom :)
Svar på tråden Ägglossningsflytningar i början på graviditeten?