• Hannipanni224

    Jag har oljig hy

    Hej, jag har jätte oljig hy, den verkligen glänser och jag är tvungen att använde ett papper och torka huden några gånger per dag, jag har en hudvårdsrutin med produkter för mestadels fet hy men blir ändå väldigt glansig, använder mig bara mestadels av puder och counceler, (har försökt pröva olika puder men efter nån timme är jag glansig) ja tvättar mina borstar ibland och har provat mycket. Är det något jag äter som jag kanske borde sluta äta som gör att huden blir mindre oljig. Har fett hy o får lätt oren hud med finnar om jag inte använder produkterna, har inte märkt av att deras användning påverkar hur oljig hy jag har, jag gillar även att använda ansiktsmasker

    Produkterna ja använder morgon och kväll:

    Aco face night (kväll)

    Aco spotless Oil free daily moisturiser (morgon)

    The ordinary niacinamide 10% zink 1%

    Aco spotless blemish treating toner

    Basiron AC 10% gel

    Indy beauty face mist

    Ge mig alla era tips, vill verkligen sluta glänsa på detta sätt. Finns de ett underbart puder? Kanske nån bra hudvård? Eller använder jag fel saker?

  • Svar på tråden Jag har oljig hy
  • Kokoskorven
    Hannipanni224 skrev 2020-10-20 08:45:08 följande:

    Hej, jag har jätte oljig hy, den verkligen glänser och jag är tvungen att använde ett papper och torka huden några gånger per dag, jag har en hudvårdsrutin med produkter för mestadels fet hy men blir ändå väldigt glansig, använder mig bara mestadels av puder och counceler, (har försökt pröva olika puder men efter nån timme är jag glansig) ja tvättar mina borstar ibland och har provat mycket. Är det något jag äter som jag kanske borde sluta äta som gör att huden blir mindre oljig. Har fett hy o får lätt oren hud med finnar om jag inte använder produkterna, har inte märkt av att deras användning påverkar hur oljig hy jag har, jag gillar även att använda ansiktsmasker

    Produkterna ja använder morgon och kväll:

    Aco face night (kväll)

    Aco spotless Oil free daily moisturiser (morgon)

    The ordinary niacinamide 10% zink 1%

    Aco spotless blemish treating toner

    Basiron AC 10% gel

    Indy beauty face mist

    Ge mig alla era tips, vill verkligen sluta glänsa på detta sätt. Finns de ett underbart puder? Kanske nån bra hudvård? Eller använder jag fel saker?


    Väldigt svårt att svara på vad oljigheten kan bero på, det finns ju många faktorer. Hur gammal är du? Vad äter du? Hur ofta duschar/badar du? Äter du några mediciner som kan påverka huden? P-piller?

    Jag tycker du ska gå till en utbildad dermatolog för att få råd om vad du kan göra åt din hy.
Svar på tråden Jag har oljig hy