KONTRASTRÖNTGEN GRAVID
Jag har haft buksmärtor i 11 dagar nu. De kommer ungefär 7-8 gånger på ett dygn. När jag får dem gör de så förbannat ont i nedre delen av magen och ländryggen. Jag är inne i vecka 5 nu.
Smärtorna känns först som mensvärk, men sen går de över till något helt ofattbart. Jag tror jag är nära döden varje gång. Har fått åka ambulans och fått morfin, har legat inne på gyn 2 gånger och nu på kirurgen inatt. De har gjort ultraljud på njurarna det var fint, ultraljud i livmodern visar också fint, blodprovet visar inget tecken på utomkved och inget tecken på inflammation i kroppen. Eftersom de inte vet vart smärtorna kommer ifrån säger dem att sista utvägen är kontraströntgen. Snälla hjälp mig, de vill inte göra det eftersom jag är gravid. Men de säger att de är upp till mig mest om jag vill göra de. Men vad ska jag göra, de rekommenderar inte men samtidigt säger dem att de är sista steget. Det gör så ont att jag har funderat på abort. Detta är inte normalt i vecka 5. Barnmorskan sa att hon tror det är livmodern som växer. Ska jag göra magnetröntgen eller ej? Eller någon annan misstanke om vad det kan vara??
Tacksam för svar.