• Anonym (Älska­r livet!­!!)
    Tue 20 Oct 2020 14:53
    396 visningar
    4 svar
    4
    396

    När livet förändras

    ok.... Vart var det egentligen jag skulle börja? ( denna historia kan bli lång från min sida och frågorna kan bli otydliga men du som läser texten och förstår den kommer säkert att antingen känna igen dem och/ Eller se dem. 

    Mitt liv består av 2 perfekta avbilder av mig själv, inte gör de allt rätt och visst gör de så som de ska göra dvs skapa sina egna liv prova sina egna teorier och försöka på egen hand, de är 11 respektive 13 år så i de flesta fall är det fortfarande ganska lätt att slå ner ett uppror och fortsätta uppfostra dem på den linje som jag och deras mor har ganska mycket samma uppfattning om. Deras mor och jag lever inte tillsammans längre, det har vi inte gjort på 10 års tid. Detta beror på att jag råkade träffa på mitt livs kärlek och det gick bara inte att hejda tyvärr var det inte så populärt bland barnens mamma, hon ansåg att det var ngt jag kunnat berätta och därav lösa snyggare. Nu 10 år senare har det runnit mycket vatten under bron och hon och jag har en sund relation där vi har två barn tillsammans som vi hanterar. Mitt livs kärlek och jag har under dessa år levt tillsammans under väldigt lyckliga förhållanden där allt har flutit på livet har levt med oss och i livet tillhör hemskheter lika mycket som lyckostunder, utan det ena uppskattas inte det andra. min kärlek har oxå två underbara barn lite äldre än mina de är runt 20 års ålder nu tyvärr lämnade deras pappa jordelivet för ca 5 år sedan. Det är hemskt att se ngn förlora sin förälder i så ung ålder, och i så känslig ålder. För vår del resulterade detta i att storasyskonet utåtagerande och började bråka om det mesta med sin mamma, det ända som hen gjorde var att spela dator. Desto mer som hen gjorde så, så slöt sig den yngre i sin egen bubbla. ingen av dem orkar eller brydde sig om ngt annat än sig själva. De pratade inte med ngn och de ville inte prata med ngn. Storasyskonet fick vi en hel del problem med och efter väldigt mycket frånvaro samt hjälp och påtryckningar kontakt med BUP för. ca 1 månad innan 18 årsdagen förändrades hens liv dramatiskt då diagnoserna föll Lite ADHD och en del Autism. skolan fungerar inte och till detta kopplas det medicinering som trubbar av hela tillvaron och nu går man inte till skolan längre, man gör inget hemma, man sover hela dagen, man är vaken på natten. mamma försöker på alla sätt hon kan att hjälpa. hon ringer till BUP, vuxenpsyk socialstyrelsen till kumminen till skolan till polisen till arbetsförmedlingen till sjukvården alla skjuter över problemet på ngn annan. Samtidigt har det yngre barnen utvecklat ett egget psykisk dåligt beteende som i sin tur har lett till BUP och man har fått se att här finns det psykisk ohälsa och där kopplas på kuratorer, men även denna gång har man blivit för stor och skjut över på Vuxenpsyk. Men Hen vill inte prata och sitter tyst på dessa träffar så eftersom kuratorn inte får ngt så händer här inget utan hen sitter i sin säng sover, ser på YouTube leker med telefonen och sover. Mamma ringer för att man ska gå till skolan flera gånger per dag för att hen ska komma upp men tyvärr resulterar detta för det mesta i att hen inte kommer iväg. Samtidigt ligger storasyskonet och sover på sitt rum för hen har ju ingen syssla som ska till. Hen jobbar inte, söker inga jobb gör inget i hemmet förutom att sätta sig vid middagsbordet när maten är färdig. 

    För ett antal år sedan kände jag att våra liv behöver mer glädje och lycka än vad som finns här i vårat hus, så jag satte mig på knä och frågade om hon ville bli min fru. En präst, gäster och familj och tårta och en fantastisk bröllopsmiddag och mitt livs skärlek har en ring med mitt namn och som matchar min egen. Jag är lycklig nu.

    Men där efter har hon sjunkit undan hennes barn tar all hennes kraft hon känner att hon har misslyckats. hon känner att hon inte är tillräcklig för dem. Hon orkar inte nu längre ta tag i ngt för att förändra situationen Hon vet inte vart hon ska vända sig nästa gång en vägg blir sönderslagen för att dataspelet inte funkade som ngn ville, hon vet inte när detta ska ske nästa gång, Hon vet inte om vart hon ska försöka få hjälp med att få dem att göra ngt för sig själva. De säger sen, ta det lugnt mamma det löser sig. Jag vill inte jobba med ngt sådant jag ska bli artist och tjäna miljoner. När den äldre ska prata med arbetsförmedlingen så är det mamma som måste prata för hen vet inte vad hen ska säga så mamma måste föra talan. sen efteråt får mamma ta skit för att de på arbetsförmedlingen är idioter och att hen inte tänker leva i ett så korkat system, hen ska väll oxå få pengar varför ska hen behöva göra ngt anser hen. Mamma brukar gråta efteråt.

    Gissa vad sommar hänt med henne rent fysiskt.
    Rätt, viktökningen har varit ganska stor glansen och lystern i livet har suddat ut ganska ordrentligt orken att göra ngt finns inte där.hon jobbar och går hem och sätter sig i soffan och vänta på att kvällen ska bli så långt kommen så att hon kan lägga sig. Hon äter dåligt och gärna godis i soffan.

    Jag hade sex med henne i börja av Augusti innan dess var det ngn gång under sommaren, hon har inte tagit initiativet sen två år tillbaka. 

    Jag älskar mitt livs kärlek och jag älskar livet!!!

Svar på tråden När livet förändras