• Evajen

    Ni som fött regnbågsbebisar efter änglabarn, hur var er förlossning?

    Hej! Väntar min regnbåge och är i v 18+0, börjat tänka mkt på hur förlossningen kan bli, försöker förbereda mig på alla sätt en förlossning kan gå till men blir rädd för allt, vill inte bli akut snittad igen och vill inte föda vaginalt för är rädd för att livmodern ska gå sönder eftersom jag är beräknad 1 månad efter ängelns 1 årsdag! Hur var det för er? Någon som vill dela med sig <3

  • Svar på tråden Ni som fött regnbågsbebisar efter änglabarn, hur var er förlossning?
  • Evajen

    Regnbågsbarnet

    Regnbågsbarnet är barnet som kommer efter ett missfall eller en fosterdöd. Barnet blir en regnbåge full av hopp om någonting underbart efter en svår förlust. När mamman har styrkan att omvandla smärtan till något positivt kan regnbågsbarnet ta form. Det är början på ett nytt framtidshopp och en ny kärlek. Utan tvekan kommer båda barnen att ta plats i föräldrarnas hjärtan för evigt. Läs på innan du kommenterar nästa gång

  • Vildbi

    De allra flesta som hör ordet regnbågsbarn tänker på ett barn som har två mammor eller två pappor.

  • Trent
    Evajen skrev 2020-10-20 21:08:19 följande:

    Regnbågsbarnet

    Regnbågsbarnet är barnet som kommer efter ett missfall eller en fosterdöd. Barnet blir en regnbåge full av hopp om någonting underbart efter en svår förlust. När mamman har styrkan att omvandla smärtan till något positivt kan regnbågsbarnet ta form. Det är början på ett nytt framtidshopp och en ny kärlek. Utan tvekan kommer båda barnen att ta plats i föräldrarnas hjärtan för evigt. Läs på innan du kommenterar nästa gång


    Du kommer bli besviken om du går till bibblans regnbågshylla.
  • Evajen

    Kan förstå att det misstolkas men vi som fått begrava våra barn har blivit lärda att det kallas regnbågebarn, det första som

    Kommer upp om ni söker på regnbågsbarn handlar om förlust... Varför ens kommentera:( ni ser ju att det inte handlar om det, jag ber om råd från mammor som fött levande barn, efter dom förlorat sina första, kan ni svara på min fråga istället för att skriva dumma kommentarer som inte ens hör till, usch blir så illa till mods av såna som er! Ni bara stjälper och gör en gravid tjej skit ledsen.. fy!

  • Frassex

    Vi förlorade vår första i vecka 21 aug 2017, vår regnbåge föddes aug 2018. Upplevde förlossningen magisk och helt fantastisk. Jag var livrädd som dig att något skulle gå fel eller att jag skulle påminnas för mycket om förlossning med vår förstfödde. Med vår regnbåge fick jag göra regelbundna tul och komma på ctg undersökningar sen vart jag igångsatt så det var planerat och kändes SÅ skönt att förlossningen var under kontrollerade former. Fick ballongkateter i livmodertappen klockan 15, vid 18 fick jag värkstimulerande dropp och hon föddes 00.11. Det var en fantastisk upplevelse och jag längtar att få uppleva det igen <3 tala med din läkare/barnmorska, berätta om dina rädslor och farhågor så de lättare kan stötta dig framöver och så att ni kan planera något som känns tryggt för dig. <3

Svar på tråden Ni som fött regnbågsbebisar efter änglabarn, hur var er förlossning?