• Pimpinellan

    Någon kunnig på Facebook som kan hjälpa mig?

    Idag ändrade Facebook så jag dels inte kommer in via mitt internet och dels formatet till nya varianten om jag går in via makens internet. Jag vill absolut inte ha det nya utan det gamla! Det har maken nämligen så jag vet att det finns kvar, men när jag ändrar och loggar in som mig blir det det nya. När det först lanserades lovade dom att man kunde byta tillbaks till det gamla om man ville och det gjorde jag då, men hur sjutton gör man nu? Den nya varianten är ju värdelös. Jag ser ju tex inte om det är 5 nya inlägg i en grupp eller 20+ eller inga alls utan måste bläddra igenom alla. Hjälp en stackars datoridiot tack.

  • Svar på tråden Någon kunnig på Facebook som kan hjälpa mig?
  • Mortiscia80

    Det gamla kommer att försvinna helt inom de närmaste veckorna så det är lika bra du vänjer dig.

    Jag förstår inte varför du inte skulle komma in via ditt eget internet, det låter väldigt märkligt. Fungerar andra webbsidor ok? Vad är det som gör att du inte kommer in, fel lösen eller vad är det som krånglar?

    För att se nya inlägg fäller du ner den lilla klockan för notifieringar och de nya har en liten blå plupp bredvid sig, till höger om vardera inlägg. Om du vill se exakt hur många nya inlägg det är i en grupp så visste jag inte ens att man kunde se det någonstans, jag har stängt av allt sånt eftersom, men de kanske syns under den där lilla klockan också då.

  • Pimpinellan

    Suck, jag gillar inte alls den nya versionen. Himla konstigt att maken har den gamla, men när jag växlar över på mitt konto är det den nya. Allt är märkligt med den nya. Gå igenom alla grupper för att ev. se om och hur många som skrivit inlägg- nä, fy tusan så jobbigt. Och de lovade att den gamla skulle vara kvar!

    Ska kika på den där klockan du pratar om få se om jag blir klokare. Alla andra sidor syns på min webbläsare, inga problem alls, men F,B vill tvinga en att byta till nån annan. Allt nytt är inte bra helt enkelt.

  • Mortiscia80

    Så här ser det ut för mig, jag har lagt dit röd text så du kan orientera dig.


    Du ser symbolerna mitt på sidan, där hittar du gruppflödet, så om du klickar på den knappen så ser du inlägg från dina grupper. Jag har stängt av notifieringar för nya inlägg i de grupper där jag är medlem men det kan du lätt ändra om du har gjort samma sak. Tryck på Notifieringar, sedan på de tre prickarna, gå till inställningar, scrolla ner till Grupper och där kan du välja för varje grupp vilka du vill få meddelande om eller inte, och om du bara vill få från vänner i gruppen eller alla osv.

    Det har tagit mig några veckor men nu har jag vant mig vid det nya utseendet.

  • Mortiscia80

    Fy så dåligt texten syntes på bilden!

    Mitten, från V till H: Flödet, videos, sälj/köp, grupper, spel

    Höger sida, från V till H: Plus, messenger, notifieringar, inställningar

Svar på tråden Någon kunnig på Facebook som kan hjälpa mig?