• fridac

    Tvätta bebiskläder

    Hej! Jag är gravid i v.22 och jag har en hel drööös med kläder vi fått till vår lilla pojk! Jag är så sugen på att tvätta upp allt och börja lägga in i lillens garderob hihi,

    Men min tanke är om det är för tidigt? Hört att de flesta tvättar det bara några veckor innan bf, varför? Det håller väl sig rent och fräscht nu till bebis ankomst? :D

  • Svar på tråden Tvätta bebiskläder
  • Anonym (K)

    Jag antar att man vill komma närmare bf med mindre risk för missfall eller andra komplikationer. Sedan är det ju inte så akut heller så man kan ju vänta med det, men om du vill vara klar i tid så gör det! :)

  • fjanten

    Jag har alltid gjort lite i taget. Skulle tycka det var skitjobbigt att vara stor och tung mot slutet - och DÅ ha ALLT kvar... Kläder att tvätta, vika, sortera o.s.v., BB-väska att packa, babyskydd att installera, spjälsäng att montera, skötbord att montera m.m. Jag börjar alltid tidigt istället så blir det inte en hop av saker att göra på en gång sedan. Har f.ö. spontant fött mellan 37+0 och 40+6, då känns det ju ännu jobbigare att ha massa kvar när det närmar sig vecka 37 tycker jag...

  • Anonym (K)

    Precis, bättre börja lite i tid och ta en bit i taget.

Svar på tråden Tvätta bebiskläder