• Anonym (födelsdag)

Är jag fånig som blir besviken för en present?

Jag har precis fyllt år och min sambo har uppvaktat mig, jag blev jätteglad för frukost på sängen och sen var vi på resturang. Trevligt. Jag borde vara superglad men känner mig lite besviken. Har en sån där "dålig" känsla och känner mig otacksam. Jag fick nämligen bara ett presentkort från H&M på 200 kr.

Jag känner mig jättefånig för att jag blev besviken och jag har absolut inte sagt något. Hör egentligen inte till saken men när min sambo fyllde år för ett par månader sen så fick han en tv av mig för 2500 kr och en del andra presenter + att jag köpte blommor och underkläder för några hundralappar till. Det gjorde jag naturligvis inte för att få fina presenter själv. Men ändå...nånstans känner jag min lite irriterad. Jag vet att han har pengar.

Han har inte ansträngt sig för att hitta nåt personligt eller tänkt till..........

Huah, vilken omoralisk och otacksam flickvän jag känner mig som när jag känner de här känslorna, men jag känner dem.

• Svar på tråden Är jag fånig som blir besviken för en present?
  • varfördåför

jag fröstår hur du känner dig.. afst det är min bror som brukar ge mig de känslorna.. han köper absolut inget alls till mig varken då jag fylle rår eller i julklapp fasst jag köper saker till honom.. (fasst på sin bror får man vara arg ) jag säger dock inget till han heller..

men det är inte kul då det rä stvärt om heller.. jag köper småsaker till min sambo o han köper en dvd spelar till mig.. då blir jag lite "irri" också.. typ varför ska han köpa så dyrt till mig då han vet att jag inte har råd o kpa lika bra tillbaka...? det ä inte så kul häller.

• Anonym (26)

Ja han borde lagt ner mer tid på din födelsedag när du va så snäll mot han! killar tänker inte som vi tjejer har jag fattat! min sambo börjar pricis lära sig och vi har vart ihop i sex år! hur länge har ni vart tillsammans? har ni barn??

• TheBlueRose

Det här inlägget har jag sett tidigare i en gammal tråd,,hmmmm,,

• älvanpurjo

jag hade blivit fly förbanad... vet exakt vad jag gav honom när han fyllde år... och snart fyller jag år.... slängt fram en katalog med smycken pekade på en och sa i detta stuk skulle jag bli glad av att få... han titta på mig och log bara...

• Anonym (födelsdag)

Skönt att det är okej att känna sig småbitter. Vi har varit ihop 3 år och har ett barn.

Åh det riktigt bubblar av irritation inom mig, jag vet att jag inte borde bry mig för man "ska" ju vara tacksam när man får nåt, men det känns ändå surt på nåt sätt!!!

• Nutz

Jag förstår dej Ts!
    Jag skulle nog känna precis så som du gör.

Även som du Xylifon skrev,att de är jobbigt när man
    får något FÖR dyrt..

• Anonym (födelsdag)

Vad menar du bluerose?

• CarinaB

Inget att bry sig om, alla karlar tänker inte. Betyder inte att han inte älskar dig. Sluta skämma bort honom själv i stället för du väntar dig för mycket att få tillbaks samma sak. Då "surnar" presenten - det är väl roligare att ge än att få.
    Tycker flera inlägg handlar om att byta pengar och inte glädjen att ge?!

• turia

äh, det e inte så himla lätt för dem..
    hade du önskat något då??
    Annars till en annan gång kan du ju lägga in en stöt...spa el nått sånt

Du blev ju bjuden på restaurang o frukost på sängen,,,,du borde va tacksam inte alla som ens bjuder på det!!!

• Anonym (tvärt om)

Jag hade varit sååå glad om det var så för mig.. Har en kille som är ganska romantisk och slänger bort mycket pengar på mig och vill köpa presenter vid minsta tillfälle. Jättejobbigt när man själv inte har lika mycket pengar och dessutom inte alls någon fantasi. Det finns ju en miljon saker att köpa till en tjej för inga pengar alls, men när det kommer till killar så kostar det och inte kn man köpa ngt gulligt till dem heller efter som att det inte uppskattas på samma sätt som av tjejer.

Jag tycker inte att du ska vara besviken, alla kan inte vara presentfixare och tycka att det är roligt och enkelt med presenter. Framförallt inte killar - de brukar inte ha samma fantasi som tjejer. Förutom i mitt fall då..

Svar på tråden Är jag fånig som blir besviken för en present?