• SkumGrönBanan

    Utomkvedshavandeskap?

    Jag blir knäpp. Är bara i sjätte graviditetsveckan men den här graviditeten är inte som de två tidigare. Rätt snart efter pluset kände jag en smärta på vänster sida i höjd med livmodern. Tänkte först att det nog hade och göra med nåt jag ätit. Men det tror jag inte längre för det har inte släppt. Det är ingen jätteond smärta men ändå alltid där och det är ingen molvärk som jag känt förut tidigt i graviditeten.

    I torsdags var jag på vul och berättade om att jag haft ont men just då hade jag ingen smärta så gjorde ingen större grej av det. Istället fick de två(!) hinnsäckarna allt vårt fokus för ja man såg två.

    I helgen fick jag ohyggligt ont, var ute och sprang men kunde inte fortsätta på grund av smärtan. Fick även som feberfrossa men ingen direkt feber.

    Smärtan är fortfarande där idag men inte tokont, frossa har jag med samt är sjukt sjukt törstig. Senaste veckorna har jag varit konstant törstig och druckit mängder av vatten utan att någonsin bli "otörstig". Törstighet kan väl hänga ihop med en inre blödning tänker jag men i övrigt har jag ingen blödning som jag märker. Är inte sjuk i övrigt heller som kan förklara frossan.

    Vill väl egentligen inte diagnostisera mig själv men jag tror på ett utomkvedshavandeskap för iaf ett av fostren. Någon som har någon erfarenhet av det och kan säga hur det var för er?

    Jag har en ny tid för vul på måndag, då de egentligen ska kika hur de två mår, och de tycker att jag ska vänta till då med mina frågor kring utomkvedshavandeskap. Samtidigt är jag livrädd att det helt plötsligt ska bli akut för mig ????

    Har nån några kloka ord?

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?
  • Jag är bara jag

    Men om de såg två fostersäckar i livmodern krävs ju att du skulle blivit gravid med trillingar för att det ska vara utomkveds. Utomkveds sitter ju oftast i äggledaren. Det låter ju ganska osannolikt. Men jag har inga direkta andra teorier heller. Får du mer akut ont får du åka in helt enkelt.

  • Jag är bara jag
    SkumGrönBanan skrev 2020-10-21 18:54:21 följande:
    Läkaren sa att hon inte kunde avgöra var de satt, om det var i livmodern eller ej.
    Det låter ju ännu märkligare. V. 6 brukar man kunna se det. Men du får göra ett nytt VUL igen och då antar jag att du är i v.7 och då ska det synas tydligt.
  • SkumGrönBanan
    Jag är bara jag skrev 2020-10-21 18:59:29 följande:

    Det låter ju ännu märkligare. V. 6 brukar man kunna se det. Men du får göra ett nytt VUL igen och då antar jag att du är i v.7 och då ska det synas tydligt.


    Det var ju en vecka sedan så var ju i femte då. Men som sagt de två hade mer fokus än smärtan under hela ultraljudet. Det var verkligen när jag var på väg ut ur dörren som hon började ställa frågor om magsmärtan igen och hon la då till att det inte gått att se var de satt nånstans.
  • PiffaTjejen
    SkumGrönBanan skrev 2020-10-23 14:09:26 följande:

    Det visade sig vara en cysta och inget annat som gjorde ont.


    Hur går det?
  • SkumGrönBanan

    Tack, jag har fortfarande smärta där men aningens mindre så tänker att det går åt rätt håll.

    Dock fick jag missfall i förra veckan så nu är jag helt knäckt på grund av det ????

    Vill snabbspola livet och ha en liten som växer i magen igen ?

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?