• Inteamanda

    Orolig känsla

    Jag är gravid i 6+2 med mitt andra barn. Jag var väldigt orolig för missfall vid förra graviditeten, kanske för att min mamma hade flera missfall mellan sina barn, men jag hade en kanongraviditet och har nu en fin pojke.

    Har nu en orolig känsla. Det känns som att något är fel. Jag kollar efter blod varje gång jag går på toa men hittills inget. Har en hel del molande, hade det förra gången också men tycker inte det känns likadant. Jag var JÄTTEtrött v5-6 men denna veckan har jag inte varit så trött. Orolig att det är ett tecken på missfall.

    Jag hoppas verkligen att jag bara oroar mig i onödan. Hur gör ni som känner liknande för att hantera er ångest?

  • Svar på tråden Orolig känsla
  • Anonym (Björk)

    Hej! Är i en liknande situation, men jag har ett eget missfall i bagaget, ett ma i somras. Ma var det värsta jag kan tänka mig, tar tusen gånger om ett vanligt missfall.

    Nu sitter jag här, gravid i v 5, och mina symptom har försvunnit precis som dom gjorde förra gången den här tiden. Kan ju inte låta bli att dra paralleller. Ena dagen väntar jag bara på ultraljudet om 3 veckor så dom kan säga till mig att jag embryot har dött. Andra dagen är jag hoppfull. Det är otroligt tärande och jag skulle helst sjukskriva mig och bara vänta ut veckorna.

    Tråkigt att höra att du oroar dig. Men du är inte ensam.

Svar på tråden Orolig känsla