• Thu 22 Oct 2020 10:21
    1620 visningar
    6 svar
    -1 +3
    6
    1620

    hur kan burfågel va lagligt?

    så glasklart djurplågeri. Hur kan man ta ett djur som kan nåt så fantastiskt som att flyga och välja spärra in det i en bur??  

    Jag är 100% övertygad om att personer som står bakom hållning av burfåglar har nåt stort egoproblem och antagligen är sociopat.  det är sjukt !! 

  • Svar på tråden hur kan burfågel va lagligt?
  • Thu 22 Oct 2020 13:25
    #2

    Håller med dig. I första stycket iaf. Har man en stor voljär man inreder som natur så kan det väl gå an, och det är flera fåglar.

  • LFF
    Tue 3 Nov 2020 09:46
    #4

    Ja, de flesta fåglar har alldeles för små utrymmen och får aldrig flyga fritt. Våra fåglar har alltid bara haft buren som mat- och sovplats. Dagtid har buren varit öppen och de har fått flyga fritt i lägenheten. Undulaterna hade kappflygning mellan vardagsrummet och köket när jag bodde hemma

    Skulle jag skaffa fåglar igen så är det samma sak som gäller då, buren är endast en mat- och sovplats. I övrigt gör man platser åt dem där de får sitta och mysa när de inte flyger fritt. 

  • moaguu­un
    Tue 3 Nov 2020 12:21
    #5

    ja. Alltid tyckt det.

    Samma med marsvin och kaniner i små burar som aldrig får vara ute eller fritt på golvet. Det är liksom deras hela liv som spenderas där. Sjukt. 

  • Tue 3 Nov 2020 20:49
    #6

    Ja jag blir också ledsen av att se fåglar i bur.

    Men jag har varit i en park i Spanien som hade stora papegojor fritt flygande utan bojor. Det var lite kul att se för det hade jag inte väntat mig.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden hur kan burfågel va lagligt?