• fenomena83

Vad är ok "lön" för en kattvakt?

Ska alltså åka bort en månad och vi har två katter, varav en ska vara hos min lillebror och den andra ska vara hos en kompis. Alltså katterna ska bo där ständigt i en månad. Vi ska frakta dit låda + kattsand och mat och sen ge pengar i fall dom ska köpa mer mat.
    Men vad ska jag sen ge dom?
    Det känns som en jättestor tjänst och jag kan liksom inte tacka ordentligt känns det som. Tycker nästan det är lite pinsamt så jag tycker "lönen" för arbetet ska vara ordentlig. Samtidigt har vi inte så mycket pengar...
    Har tänkt hänga med min lillebror och shoppa lite nya kläder när vi kommer hem som jag ska betala, så det e väl lugnt, men kompisen som ska ha andra katten (och denna katt är dessutom riktigt besvärlig) ska jag nog ge en slant men jag vet inte hur mycket?
    Ska ju dessutom självklart köpa lite speciella presenter från Indien men det e ju en annan sak...

Nån som har en idé?
    Vad skulle ni "kräva" i lön om ni hade en annan persons katt hos er i en månad?

• Svar på tråden Vad är ok "lön" för en kattvakt?
  • Bijouu

ge något symboliskt..man kan inte jämföra tjänster med jobb. e gör det för att hjälpa till, så du ska visa din tacksamhet (genom en gåva eller tjänst) men inte betala dem..
    Jag hade köpt något fint och skrivit ett tackkort..

• marlene23

något symboliskt kan du ge.. men ingen lön
    pengar till kattmat under den månaden som personen ska ha din katt

• FruSöderström

jag håller med ovanstående. Köp något fint!

• fenomena83

men varför inte lön? jag tycker dom gör ett jobb ju. självklart tjänst också, men jag tycker det känns dumt på nåt vis att inte ge en slant också... det e ju ett stort ansvar dom har och det tar ju av deras tid.....
    själv hade jag iofs inte begärt nån lön om jag skulle sitta kattvakt, jag hade blivit glad över nån present från utlandet kanske en flaska alkohol
    men denna kompisen e lite speciell, hon kanske förväntar sig en slant.

• Lehen

Vi brukar lämna vå vovve på pensionat & det kostar 170:-/dygn.
    Ta reda på vad ett katt pensionat tar per dygn & betala personen
    efter hjärtat & plånboken utifrån det.

• Lehen

Ge henne några presenter & en 500-ing annars.

• fenomena83
    kattpensionat kostar runt 3000 kr för en månad för två katter...
    hrmm det är lite för mycket för min plånbok
    men nåra presenter och en femhundring låter ju rätt så rimligt egentligen..
    tack för era svar!!
Svar på tråden Vad är ok "lön" för en kattvakt?