• Fri 23 Oct 2020 11:14
    414 visningar
    3 svar
    3
    414

    Blödning efter vul. Tidigt missfall v. 4+6 erfarenheter?

    Jag har plussat på testa tidigt ca 3 dagar innan mens,rfsu visade knaopt märkbart på vanligt test. Testade sedan på bim och linjen på rfsu var starkare men ändå svagt. Har haft några rosa flytningar och bruna flytningar mån-tis. Testade mig igen på onsdagen fortfrande mycket svagt streck på rfsu. Gjorde digitalt och de visade plus och 1-2 veckor.

    Ringde gyn och fick komma in på onsdag eftermiddag. Dom gjorde vul och kunde inte se något då det är så tidigt men såg att de blödde lite från livmodertappen och förtjockade slemhinnor.

    Hon letade med vul kameran efter mina äggstockar, vet inte om hon va orutinerad men höll alltså på ganska länge.

    När jag kom hem upptäckte jag att jag blödde rött blod och de har fortsatt från onsdag kväll till idag fredag. Ingen överdrivet kraftig blödning men ändå ett flöde och igår hade jag mensvärk som kom och gick. Hade lite slem igår med blodet och idag någon koagulerad klump men väldigt små och inte mycket.

    Tänker såklart att det är ett missfall. Men också konstigt att det sker precis efter vul. Men vet inte hur pass stark blödning och smärta det kommer vara när det är så pass tidigt som v. 4. Haft uteblivns missfall förut med cytotec behandling.

    Ska såklart ta grav test om en vecka för att se om linjen är borta eller starkare. Sedan har jag en vul om 2 veckor.

    Någon som varit med om liknande? Tankar?

  • Svar på tråden Blödning efter vul. Tidigt missfall v. 4+6 erfarenheter?
  • Fri 23 Oct 2020 12:00
    #1

    Det här är sånt jag läst, både här från folks erfarenheter och på olika sjukvårdssidor, att när man är gravid så är det vanligt att blöda efter tex sex, eftersom slemhinnorna är mer blodfyllda och känsliga. 

    Så det kan mycket väl vara att du blöder från undersökningen, särskilt om det tog tid och hon letade runt! 

    Själv började jag blöda efter en orgasm, blev förstås nojig eftersom jag har MA i bagaget, men det avtog efter en dag och jag bestämde mig för att inte oroa mig över det. 

  • Fri 23 Oct 2020 12:16
    #2
    bananmilkshake skrev 2020-10-23 12:00:53 följande:

    Det här är sånt jag läst, både här från folks erfarenheter och på olika sjukvårdssidor, att när man är gravid så är det vanligt att blöda efter tex sex, eftersom slemhinnorna är mer blodfyllda och känsliga. 

    Så det kan mycket väl vara att du blöder från undersökningen, särskilt om det tog tid och hon letade runt! 

    Själv började jag blöda efter en orgasm, blev förstås nojig eftersom jag har MA i bagaget, men det avtog efter en dag och jag bestämde mig för att inte oroa mig över det. 


    Oj efter en orgasm.

    Ja jag har också läst det. Så har ett litet hopp men de är minimalt.
  • Fri 23 Oct 2020 12:18
    #3
    Anna7 skrev 2020-10-23 12:16:33 följande:
    Oj efter en orgasm.

    Ja jag har också läst det. Så har ett litet hopp men de är minimalt.
    Ja, haha. Googlade ihjäl mig eftersom jag blev jätteorolig och det fanns hur många som helst som råkat ut för det här. 

    Jag förstår dig, det är svårt att hålla kvar vid hoppet när nåt händer, hur många som en säger att det är normalt. Jag håller alla tummar för dig. :) 
Svar på tråden Blödning efter vul. Tidigt missfall v. 4+6 erfarenheter?