• RenLuft

    Vad är kvinnornas hemlighet med att få magrutor?

    God förmiddag!

    Jag tycker att många kvinnor verkar vara väldigt duktiga av sig när det kommer till att träna mage. Jag har påträffat många damer som har stora och bra magrutor.

    Jag har en plattmage, så det är inget fett som står i vägen. Jag tränar magen lika mycket som jag tränar andra delar av kroppen. Jag har inget problem med muskelbygge, med tanken på att jag har biceps och andra goda muskler som resultat ifrån gymmet.

    Magrutor har jag väl, men det kan väl alltid bli större och bättre, tänker jag. Och jag tycker att kvinnor verkar vara väldigt duktiga av sig. Jag har följt olika träningsschema för magen. Men hur kommer det sig att det är mest kvinnor med bra magrutor?

    Har kvinnor något hos sig i sina kroppar som gör att muskelbygge är enklare för de när det kommer till magrutor?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Vad är kvinnornas hemlighet med att få magrutor?
  • elalaroné

    Magrutor har alla, därför yngre barn kan ha det typ i 8-års åldern för deras fettprocent är så låg.
    Plattmage innebär inte låg fettprocent. Vissa får synliga magrutor vid 19% kroppsfett medans andra måste ner i 11%. 
    Hormoninlagringen spelar oxå roll, dvs. vart fettet på dig lagras in. Kvinnor har oftast lår och armar medan män har mage (googla det, kan glömt!).

    Jag upplever inte att kvinnor har magrutor snarare starkare underkropp men kul att höra att mina fördomar få skit med :)

  • RenLuft
    elalaroné skrev 2020-10-24 13:37:49 följande:

    Magrutor har alla, därför yngre barn kan ha det typ i 8-års åldern för deras fettprocent är så låg.
    Plattmage innebär inte låg fettprocent. Vissa får synliga magrutor vid 19% kroppsfett medans andra måste ner i 11%. 
    Hormoninlagringen spelar oxå roll, dvs. vart fettet på dig lagras in. Kvinnor har oftast lår och armar medan män har mage (googla det, kan glömt!).

    Jag upplever inte att kvinnor har magrutor snarare starkare underkropp men kul att höra att mina fördomar få skit med :)


    Spännande! Låter så rimligt, tack för ditt inlägg.


     


    Jag upplever tvärtom. Jag har sett så många gånger att kvinnor har magrutor. Särskilt de som tränar :)

    Det där med du/kvinnornas fördomar får skit, förstod jag inte riktigt vad du menade med det?

Svar på tråden Vad är kvinnornas hemlighet med att få magrutor?