• Mimmiimimmii

    Utnyttjad

    Jag är så fruktansvärt trött på människor som inte har någon som skam i kroppen. I 10 år har jag levt med pappan till mina barn som har ert eget företag. Där kommer människor o ska ha saker gratis hela tiden. Han rackar ja till att vara barnvakt åt barnens kompisar, till att laga datorer, telefoner, listan är lång. Han jobbar jämt o jag börjar tröttna på att Jan ska hjälpa allt o allaruntomkring men är jag sjuk med små barn kan han inte ens vara hemma. Här ringer det på telefonen såfort han är hemma, ringer på dörren. Bilar, fyrhjulingar, redskap lånas ut o glöms att lämnas tillbaka . Vi har varit oense om detta sedan dag ett o det slutar aldrig. För ett tag sedan bestämde han även att vi skulle börja köra grannarnas barn på morgonen. Nu börjar även barnen känna av detta o undrar. Va gör man ?Dels är det mannens fel o sen förstår jag inte hur folk kan

  • Svar på tråden Utnyttjad
  • MeandHim

    Men sätt ner foten! Om inte din man gör det så får väl du göra det till alla som kommer och ska ja gratishjälp. Folk har ju lärt sig nu att han inte säger nej så det kommer garanterat inte bli Nån skillnad på den fronten om ni inte säger ifrån.

  • Anonym (Hold my beer)

    Mhm. Och vet du vad jag är trött på? Människor som klagar utan att ta tag i situationen. Du måste så klart prata med din man, kräva förändring. Utan att vara arg, om du klarar det. Du kommer längre med förklaringar och vänlighet. Du får i förväg bestämma dig för om du klarar av att leva på det här sättet eller inte, exakt vad som måste förändras och du måste stötta och hjälpa din man lära sig säga NEJ till snyltarna. Han kan få ett batteri med vita lögner att ta till i de situationerna.

Svar på tråden Utnyttjad