• Undrandee

    Tatuering under nyckelbenet, gjorde det ont?

    Ni som gjort tatuering under nyckelbenet, gjorde det ont? Eller klarar man av det? Funderar på sätta en kortare text där :)

  • Svar på tråden Tatuering under nyckelbenet, gjorde det ont?
  • Anonym (Sincerely)
    Undrandee skrev 2020-10-25 13:24:23 följande:

    Ni som gjort tatuering under nyckelbenet, gjorde det ont? Eller klarar man av det? Funderar på sätta en kortare text där :)


    Jag förstår att du är ful och vill kompensera med en tatuering men du är tyvärr inte cool. Wt
  • Anonym (Nej)

    Nej, faktiskt inte. Jag trodde att det skulle göra ont, men icke :)

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Sincerely) skrev 2020-10-25 13:37:03 följande:

    Jag förstår att du är ful och vill kompensera med en tatuering men du är tyvärr inte cool. Wt


    Så onödig kommentar..
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Sincerely) skrev 2020-10-25 13:37:03 följande:

    Jag förstår att du är ful och vill kompensera med en tatuering men du är tyvärr inte cool. Wt


    Hur gammal är du? Så onödig kommentar!

    Svar till ts: jag har en del tatueringar och förutom höftbenet, revbenet så ja, nyckelbenet för varjefall mig som är rätt smal så kändes det. De blir ju snabbt rött och pulsen ökar, de bränner osv, men ta INGA pauser har jag hört! För när man börjar igen så kommer smärtan igen. Tvärtom så blir huden mer avdomnad ju längre du håller på, så du känner mindre. Ta med nån cola och nån chokladbit för sockret håller kroppen uppe, lätt man blir lite yr och skakig efter ett tag. Se till ät ordentlig mat och sovit bra innan tatueringen. Försök slappna av i kroppen, ju mer du spänner dig så gör de ondare. Ha på nån musik eller prata med tatueraren om annat så fokuserar du på annat. Hoppas de går bra!! :D
  • Undrandee
    Anonym (Sincerely) skrev 2020-10-25 13:37:03 följande:

    Jag förstår att du är ful och vill kompensera med en tatuering men du är tyvärr inte cool. Wt


    Säger den som är anonym, stackare ;)
  • Undrandee
    Anonym (Lina) skrev 2020-10-25 23:37:21 följande:

    Hur gammal är du? Så onödig kommentar!

    Svar till ts: jag har en del tatueringar och förutom höftbenet, revbenet så ja, nyckelbenet för varjefall mig som är rätt smal så kändes det. De blir ju snabbt rött och pulsen ökar, de bränner osv, men ta INGA pauser har jag hört! För när man börjar igen så kommer smärtan igen. Tvärtom så blir huden mer avdomnad ju längre du håller på, så du känner mindre. Ta med nån cola och nån chokladbit för sockret håller kroppen uppe, lätt man blir lite yr och skakig efter ett tag. Se till ät ordentlig mat och sovit bra innan tatueringen. Försök slappna av i kroppen, ju mer du spänner dig så gör de ondare. Ha på nån musik eller prata med tatueraren om annat så fokuserar du på annat. Hoppas de går bra!! :D


    Jag är också smal av mig, sjutton också :)

    Har en på handleden redan och den kändes inte alls så vill ha något att jämföra med men man kanske orkar stå ut med det onda för en stund? Hade som sagt tänkt en kortare text så borde väl gå relativt snabbt kanske. :)
  • Anonym (påsen)

    vad har smalheten med smärtgränsen att göra? Jag är smal och tycker knappt det känns att tatuera sig. Hade jag varit tjock tvivlar jag på att det varit nån skillnad.

  • Anonym (Lina)
    Anonym (påsen) skrev 2020-10-26 10:56:10 följande:

    vad har smalheten med smärtgränsen att göra? Jag är smal och tycker knappt det känns att tatuera sig. Hade jag varit tjock tvivlar jag på att det varit nån skillnad.


    Menar på benen, alltså mitt nyckelben som smal syns och känns jättetydligt. Finns ingen fett på nyckelbenet. Samma med revbenet och höfterna. Menar dock inte resten av kroppen.
  • Undrandee

    Finns det andra ställen att tatuera sig på som ni kan rekommendera, där tatueringen syns hyffsat bra men man inte lider allt för mycket? :P

  • Anonym (påsen)
    Anonym (Lina) skrev 2020-10-26 11:18:20 följande:
    Menar på benen, alltså mitt nyckelben som smal syns och känns jättetydligt. Finns ingen fett på nyckelbenet. Samma med revbenet och höfterna. Menar dock inte resten av kroppen.
    Fast fettet "bromsar" ju inte smärtupplevelsen, jag har tatureat bla över fotknölen och upp över resten av vaden och det är liksom ingen skillnad över benet som på de köttiga delarna.
Svar på tråden Tatuering under nyckelbenet, gjorde det ont?