• Anonym (Pris?)

Vad kostade era vigselringar?

Vad kostade vigselringarna?

Din?

Partnerns?

Vem betalade?

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar?
  • Anonym (444)

Vi förlovade o gifte oss 2006 och köpte då 3 ringar; två till mig och en till maken. Tillsammans kostade det 10 000 kr. Vi delade på kostnaden 50/50.

• Anonym (Frugan)

Som ovan förlovade och gifte vi oss  -06 och har tre ringar. Vet ej vad de kostade för maken betalade. Under 5000 tror jag. Vigselringen är samma som förlovningsringen förutom att vi satte in några diamanter i den.

• Anonym (blingeling)

30 000 kr tror jag det blev förutom att jag köpte hem min sten på auktion för 13 000 kr.

Jag betalade min ring, han betalade sin. 

• Anonym (A)

Förlovade och gifte oss -05. Min vigselring 10000kr.

Mannens kostade 5000kr. Min förlovningsring kostade 3000kr.

• Anonym (billigt billigt)

Jag tror att alla våra ringar tillsammans kostade mindre än 2000 kr. Det var billigt skit från typ guldfynd eller så. Kanske den lokala pantbanken. Jag minns inte ens.

• Anonym (Hh)

Tjejens kostade 140000 kr och den betalade jag.

Min kostade 8000 kr och den betalade vi (hade gemensam ekonomi då).

Tjejens sista ring gick på lite under 15000 kr och den betalades också tillsammans.

• Hönshjärna

Vi förlovade oss 2015 och gifte oss 3016.

Hans förlovningsring kostade ca 7000. Min kostade ca 8000. Han betalade. Vigselringen var exakt likadan som min förlovningsring (= slät, rött guld) Dvs ytterligare 8000. Han betalade även den. Men när vi gift oss och flyttat ihop skulle vi ändå ha gemensam ekonomi så det spelade inte jättestor roll vem som betalade.

• Limeblad

Våra ringar (hans förlovnings/vigselring och min förlovningsring respektive vigselring) gick totalt på ca 30 000 kr. Mina var helt klart dyrare än hans och stod för knappt 90% av kostnaden. Vi betalade 50/50.

• solros68

8000 kostade min vigselring, maken har inte någon. Våra förlovningsringar kostade 5000:- tillsammans. Vi betalade 50/50.

• Anonym (checker)

500kr sambon tror den är äkta;)

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar?