• Sun 25 Oct 2020 19:29
    1822 visningar
    24 svar
    24
    1822

    Olyckligt gift, ha något vid sidan om?

    Jag lever i en dålig relation som är bortom räddning. Har av flera anledningar svårt att lämna, skulle bli för svårt både ekonomiskt och praktiskt.

    Otrohet har aldrig funnits på kartan, men jag har på senaste tiden börjat fundera på om det är ett alternativ....

    Min man har helt tappat intresset för mig, han tycker nog mest att det är praktiskt att ha mig. Varje gång jag tar upp att relationen är dålig så påpekar han att den är bra och att han älskar mig, men vi umgås inte och pratar knappt i vardagen? Vad gäller sex så är han inte så intresserad efter att jag fört barn, han runkar hellre till porr med snygga 18 åringar. Om jag ber om sex vill han gärna först runka till porr och sen penetrera mig när det börjar bli dags för honom stt spruta.... eventuellt vill han ha en avsugning medans han kollar porr i mobilen...

    Börjar inse att jag faktiskt skulle kunna få lite närhet och sex genom otrohet, något jag inte fått på flera år!

    Vad tycker ni? Någon med bra erfarenhet av otrojet? Var hittar jag män i samma sits?

  • Svar på tråden Olyckligt gift, ha något vid sidan om?
  • Anonym (nej)
    Sun 25 Oct 2020 19:50
    #1

    Jag skulle försöka ta itu med problemen i ert förhållande. Att vara otrogen är ingen lösning, tvärtom kan det göra saker och ting värre om du blir påkommen.

  • Anonym (2L8M8­)
    Sun 25 Oct 2020 20:09
    #2

    Hur kan ekonomi och praktiska saker vara viktigare än din egen hälsa? Utifrån din beskrivning låter det som att du dör inombords i den där relationen. Du är hellre otrogen än lämnar en partner som mest verkar se dig som ett hål att tömma sig i? Du har totalt avfärdat otrohet tidigare, men nu när du är så utsvulten på närhet är det plötsligt ett alternativ? Var sann mot dig själv och lämna en relation du inte vill ha.

  • Mon 26 Oct 2020 10:36
    #3
    Anonym (2L8M8) skrev 2020-10-25 20:09:37 följande:

    Hur kan ekonomi och praktiska saker vara viktigare än din egen hälsa? Utifrån din beskrivning låter det som att du dör inombords i den där relationen. Du är hellre otrogen än lämnar en partner som mest verkar se dig som ett hål att tömma sig i? Du har totalt avfärdat otrohet tidigare, men nu när du är så utsvulten på närhet är det plötsligt ett alternativ? Var sann mot dig själv och lämna en relation du inte vill ha.


    Önskar att det bara var att lämna, men det är inte alltid så enkelt.

    Bostadssituationen i Stockholm är svår, jag har dessutom ett äktenskapsförord som inte är till min fördel. Det jag har råd med skulle ligga över 1h till barnens förskola, skola och aktiviteter. Jag skulle dessutom inte ha råd med bil och det skulle bli väldigt svårt att få ihop allt det praktiska.

    Det skulle kanske innebära att jag inte kan ha barnen i veckorna då det inte skulle gå att kombinera mitt jobb med att hämta och lämna barn till förskolor och aktiviteter med så stora distanser.
  • Anonym (jaha)
    Mon 26 Oct 2020 14:04
    #4
    +1
    ha123123 skrev 2020-10-26 10:36:07 följande:
    Önskar att det bara var att lämna, men det är inte alltid så enkelt.

    Bostadssituationen i Stockholm är svår, jag har dessutom ett äktenskapsförord som inte är till min fördel. Det jag har råd med skulle ligga över 1h till barnens förskola, skola och aktiviteter. Jag skulle dessutom inte ha råd med bil och det skulle bli väldigt svårt att få ihop allt det praktiska.

    Det skulle kanske innebära att jag inte kan ha barnen i veckorna då det inte skulle gå att kombinera mitt jobb med att hämta och lämna barn till förskolor och aktiviteter med så stora distanser.
    Ja, livet är ju komplicerat ibland, för ALLA. Men det är väl då man oxå visar vad man går för? Det är ju skitlätt att göra rätt när allt flyter på som man vill, det är när det blir jobbigt som det visar sig vilka som har eller inte har karaktär.
  • Anonym (bumer­ang)
    Mon 26 Oct 2020 14:17
    #5

    Att vara otrogen kommer bara att göra allting ännu värre. Otrohet och lögner kommer fram förr eller senare, och då kommer ni att skiljas men som värsta fiender. Om du har försökt att fixa er relation med han lyssnar inte, då är det mycket bättre att vara ärlig och skilja sig, och se till att ni har tillräcklig bra relation för att kunna ta hand om era barn på ett bra sätt. Även om det verkar vara svårt att skilja sig och börja ett nytt liv, så kommer du sedan att tycka att du gjorde rätt val.

  • Anonym (ooo)
    Mon 26 Oct 2020 14:18
    #6

    Om han är så ointresserad, tala då om för honom att du kommer skaffa en älskare framöver för du vill ha ett trevligare sexliv än det du har. Han bör ju reagera då. Antingen med att han tycker det är ok att du har det eller att han får eld i baken för att rädda er relation. Kanske leder det till skilsmässa. Oavsett vilken reaktion han får så betyder det ett nytänk i er relation - något som får saker att ske. Det är bra för ni har uppenbarligen fastnat i kvicksanden. 

  • Anonym (Fy fan)
    Mon 26 Oct 2020 14:25
    #7
    +2

    Se till att ordna upp ditt liv och din ekonomi och lämna, att stanna kvar hos någon för att mjölka denne på pengar och samtidigt ligga runt är bara för jävla äckligt, oavsett hur han beter sig i relationen.

    Sluta var ett offer, ska få jobb, ekonomi och egen bostad. Gå vidare i livet och träffa någon ny.

  • Mon 26 Oct 2020 14:30
    #8

    Eller ta upp frågan om att ha ett öppet förhållande för att du inte får den fysiska närhet du vill ha? Han kanske också vill ha något annat vid sidan av (om han inte redan har det)?

  • Anonym (Otrog­en)
    Mon 26 Oct 2020 18:22
    #9
    ha123123 skrev 2020-10-25 19:29:11 följande:

    Jag lever i en dålig relation som är bortom räddning. Har av flera anledningar svårt att lämna, skulle bli för svårt både ekonomiskt och praktiskt.

    Otrohet har aldrig funnits på kartan, men jag har på senaste tiden börjat fundera på om det är ett alternativ....

    Min man har helt tappat intresset för mig, han tycker nog mest att det är praktiskt att ha mig. Varje gång jag tar upp att relationen är dålig så påpekar han att den är bra och att han älskar mig, men vi umgås inte och pratar knappt i vardagen? Vad gäller sex så är han inte så intresserad efter att jag fört barn, han runkar hellre till porr med snygga 18 åringar. Om jag ber om sex vill han gärna först runka till porr och sen penetrera mig när det börjar bli dags för honom stt spruta.... eventuellt vill han ha en avsugning medans han kollar porr i mobilen...

    Börjar inse att jag faktiskt skulle kunna få lite närhet och sex genom otrohet, något jag inte fått på flera år!

    Vad tycker ni? Någon med bra erfarenhet av otrojet? Var hittar jag män i samma sits?


    Låter verkligen inte som en kul situation du hamnat i, han verkar bete sig som en riktig mansgris när det kommer till sexet. Otrohet är ingen lösning, men ibland kan det vara en trevlig undanflykt från verkligheten och vardagen.

    Hur kommer det sig att han inte vill ha dig efter ni fått barn?
  • Anonym (Tjej5­4)
    Thu 29 Oct 2020 18:30
    #10

    Gillar inte otrohet men han behandlar dig illa.

    Sluta ha sex på hans villkor bara.

Svar på tråden Olyckligt gift, ha något vid sidan om?