• Therese356

    Vid vilken vecka fick ni missfall?

    Hej!

    Jag undrar när ni fått missfall (vid vilken vecka)?

    Är rätt nojig för missfall därav min fråga.. minskar risken efter en viss vecka? Vet att det är risk upp till vecka 12 men ändå.

    Är gravid men osäker hur långt.gången jag är så har tid.för tidigt ultraljud om 2 veckor men känns som en evighet.

  • Svar på tråden Vid vilken vecka fick ni missfall?
  • B3rgman

    Jag fick mitt missfall i v 5+3, så väldigt tidigt. Sen när ja väntade mitt första barn fick ja en rejäl blödning och smärtor i magen v 9 men inget missfall och båda gångerna såg exakt lika ut.

  • Dagsförentredje

    Jag fick precis missfall. Var exakt i vecka 6+6.

    Fick reda på det i v 4+4, och hade fin stegring på testen i flera dagar.

    Vips så började jag blöda (på 6+6)

  • Jag är bara jag

    V.11 
    V.6
    V.6-7 (tvillingar)
    V.14

    Missfallsrisken sjunker för varje vecka som går. De allra flesta sker före v.12 och dom som sker senare än så är i regel MA. De hade oftasts upptäckts på VUL tidigare om kvinnan gjort det. Det finns alltså ingen magisk gräns vid v.12 där missfallsrisken drastiskt sjunker från en vecka till en annan. Den sjunker stadigt hela tiden. Om man däremot sett ett levande foster med ett hjärta som slår runt v.10 är risken nere i ca 3%. 

  • bananmilkshake

    Jag var i v.5 tror jag. Svårt att veta då det var MA. Känns som det är vanligt att missfall sker just då när hjärtat ska börja slå? 

  • Lilja3389

    Fick veta de i v10 på ultraljud, men hade stannat i V5-6. Kroppen hade inte börjat stöta ut de, så fick medicinshjälp att få ut de.

  • Lilja3389

    Fick veta de i v10 på ultraljud, men hade stannat i V5-6. Kroppen hade inte börjat stöta ut de, så fick medicinshjälp att få ut de.

  • kimsi

    Första missfallet fick jag veta i vecka 13+6 men hjärtat hade stannat i vecka 11. Andra missfallet i vecka 7+3.

  • hl123

    Ni som haft utomkvedes, hade ni ändå daglig molvärk innan, eller är det ett tecken på att ägget har fäst i livmodern?

  • Steeph

    På tidigt VUL. V. 8+2, fostrets hjärta hade slutat slå dagarna innan och mättes till 7+5.

Svar på tråden Vid vilken vecka fick ni missfall?