Tiden efter studenten/20-års åldern tuff?!
Jag är 23, och har insett att jag mått rätt dåligt sedan studenten. Mycket ångest och oro kring yrkesval, studier med mera. Även kring det faktum att man nu ska klara sig själv. Livet känns stundtals riktigt läskigt! Känner mig lite utelämnad på något sett.
Är det normalt/någon som känner igen sig i det?
Efter studenten fick jag direkt jobb, jobbade 2.5 år, trivdes jättebra, men sa upp mig för att resa länge. Har sedan dess läst lite kurser på universitetet och är just nu arbetslös och har svårt att hitta jobb.
Bor fortfarande hemma, längtar dock efter att flytta ihop med min kille men det får vänta tills jag har det mer stabilt karriärsmässigt och ekonomiskt.
Ville väll mest veta om det är någon mer som mått dåligt med ångest runt denna tiden i livet? Känns ibland när man ser klasskompisar och bekanta i samma ålder på instagram som att alla har det så himla välordnat. De har pluggat klart en utbildning och har köpt lägenhet och lever livet. Men antar att det inte är så för alla?
Önskar ibland att man kunde fått bättre förberedelse. Hade velat börja fundera kring vad jag vill jobba med mycket tidigare...