• Anonym (Vad händer?)

    ÄL en vecka efter missfall?

    Förstår inget av kroppen nu. Ska prata med bm och kolla upp kroppen noga - men vad kan ha skett?

    Testade plus svagt runt 11/10, några dagar efter BIM. Testade svagt plus (men ändå tydligt) hela veckan efter och testade gravid 1-2 v med CB den 18/10. Samma dag rosa flytningar och MF sedan kommande dagar. Några dagar rejält och ett par dagar med färgade flytningar. Slutade blöda helt typ mellan to-fre förra veckan.

    Igår 26/10 (!!) började lätt ÄL-värk. Testade med CB idag både ÄL och gravtest - och fick kombon inte gravid men blinkande glad gubbe, så uppenbart är kroppen redo för ÄL om några dagar då, en dryg vecka - 1,5 v efter MF startade?! Är det ens möjligt så tidigt eller vad kan ha hänt? Förstår inte. Klart det är bra om kroppen vill återställa sig och komma igång med cykeln igen, men jag trodde inte den skulle göra det så snart. Får lite småångest av molvärken eftersom den påminner mig om missfallet för en vecka sen, samtidigt är det ju bra om kroppen vill igång igen som sagt.

  • Svar på tråden ÄL en vecka efter missfall?
  • Anonym (myself)

    Detta har hänt mig också. Hade positivt gravtest, sen började jag blöda (kanske en vecka senare) och jag kände konstiga stickningar i ena äggleden. Åkte till gyn för att utesluta utomkveds och hon han konstaterat - du har ÄL just nu och det är just det du känner av. Antagligen har fostret slutat utveckla sig rätt så tidigt, så innan jag fick MF, så hann kroppen börja återhämta sig och även släppa ett nytt ägg

  • Anonym (K)

    En av gångerna som jag fick mf i v 7 fick jag positivt på äl-test 9 dagar efter mf startade. Dagen efter kände jag tydligt att jag hade äl och det visade även tempen. Så dag 10 efter mf startade (slutade blöda helt dag 7) hade jag äl. Jag fick negativt gravtest dag 8.

  • Anonym (Vad händer?)
    Anonym (myself) skrev 2020-10-27 07:58:47 följande:

    Detta har hänt mig också. Hade positivt gravtest, sen började jag blöda (kanske en vecka senare) och jag kände konstiga stickningar i ena äggleden. Åkte till gyn för att utesluta utomkveds och hon han konstaterat - du har ÄL just nu och det är just det du känner av. Antagligen har fostret slutat utveckla sig rätt så tidigt, så innan jag fick MF, så hann kroppen börja återhämta sig och även släppa ett nytt ägg


    Ja det måste ha slutat utveckla sig nästan direkt ju. Kunde de konstatera det med en vanlig undersökning eller fick du göra ultraljud? Känner mig så förvirrad just nu men det kanske inte är helt konstigt om man haft hormonstorm med både gravidhormoner och ÄL-hormoner back-to-back...

    Som sagt, heja kroppen för återhämtning, för mig som vill bli gravid så är jag ju glad att kroppen inte tar lång tid på sig att fortsätta men det känns lite mkt på en och samma gång...
  • Anonym (Vad händer?)
    Anonym (K) skrev 2020-10-27 08:15:52 följande:

    En av gångerna som jag fick mf i v 7 fick jag positivt på äl-test 9 dagar efter mf startade. Dagen efter kände jag tydligt att jag hade äl och det visade även tempen. Så dag 10 efter mf startade (slutade blöda helt dag 7) hade jag äl. Jag fick negativt gravtest dag 8.


    Ok. Då är jag inte så udda som jag befarade iaf. Tror ändå jag vill kolla upp det för att se så allt ser bra ut. Vet inte vad en BM kan se bara.

    Tror jag vill låta kroppen kanske gå en cykel då iaf för att få lite balans i vad den gör innan den får försöka bli gravid igen, så jag får koll på sista mens och två ÄL då. Känns så himla snurrigt nu bara.
  • Anonym (myself)
    Anonym (Vad händer?) skrev 2020-10-27 08:24:18 följande:
    Ok. Då är jag inte så udda som jag befarade iaf. Tror ändå jag vill kolla upp det för att se så allt ser bra ut. Vet inte vad en BM kan se bara.

    Tror jag vill låta kroppen kanske gå en cykel då iaf för att få lite balans i vad den gör innan den får försöka bli gravid igen, så jag får koll på sista mens och två ÄL då. Känns så himla snurrigt nu bara.
    Det gjorde jag också - trots att jag visste att ägget fanns där och väntade på befruktning, så avvaktade vi en cykel innan nästa försök
    Lycka till!
  • Anonym (Vad händer?)
    Anonym (myself) skrev 2020-10-27 12:59:21 följande:

    Det gjorde jag också - trots att jag visste att ägget fanns där och väntade på befruktning, så avvaktade vi en cykel innan nästa försök

    Lycka till!


    Ja, det känns bra för knopp och kropp att allt har gått ett varv och allt eventuellt gammalt är borta. Man får bara hoppas att det fortsätter vara regelbundet sen.

    Men kunde de alltså se ÄL på gång hos BM? Kan de se sånt?
  • Anonym (myself)
    Anonym (Vad händer?) skrev 2020-10-27 13:16:39 följande:
    Ja, det känns bra för knopp och kropp att allt har gått ett varv och allt eventuellt gammalt är borta. Man får bara hoppas att det fortsätter vara regelbundet sen.

    Men kunde de alltså se ÄL på gång hos BM? Kan de se sånt?
    Nej, det var en gynekolog som kunde se det på VUL - hon sa att hon tydligt såg ägget.
Svar på tråden ÄL en vecka efter missfall?