• Tue 27 Oct 2020 10:55
    236 visningar
    3 svar
    3
    236

    Utebliven mens utan plus

    Hej jag måste bara få skriva av mig lite och få höra era erfarenheter.

    Jag slutade med p-plåster i september och fick mens nån dag senare den 16/9.

    Hade ganska mycket sex kring tiden då ÄL borde varit. Vet dock inte exakt ÄL- eller BIMdatum eftersom att jag inte haft regelbunden mens sen jag var ca 14 år innan jag började med preventivmedel, hade då en cykel på ca 28-30 dagar. Är 27 år nu. Haft mens ca var 4-7 vecka med p-plåster.

    För 4 år sen slutade jag med plåster i ca 4 månader och då kom mensen igång som vanligt direkt.

    Mensen borde ha kommit den 14-16/10 men lyser med sin frånvaro. Har gjort flera gravtest men alla visar negativt.. Gjorde ett senast imorse.

    Har även vissa symptom men vet inte om det bara är jag som inbillar mig, t.ex. ökade flytningar, metallsmak i munnen, svullen mage. Hade världens mensvärk imorse och tänkte att nu kommer mensen! Men det gick över på ca 15 min och hade det varit mensen så hade jag haft ont längre tid..

    Mensen är alltså snart 2 veckor sen.

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Utebliven mens utan plus
  • Tue 27 Oct 2020 10:57
    #1

    Det kan ta många månader innan kroppen får till det med alla hormoner efter p-medel. 

  • Anonym (Ida)
    Tue 27 Oct 2020 11:26
    #2

    Säger som min barnmorska sa till mig, det kan vara kroppen som försöker få igång ägglossning och har lite svårt i början.

  • Tue 27 Oct 2020 11:44
    #3

    Tack för svaren, så sjukt onödigt att jag gjorde en ny tråd just idag ???? Mensen kom nyss..

Svar på tråden Utebliven mens utan plus