• Inmortaliiity

    Kollegan: är hon pålitlig eller intresserad?

    Hej!

    Finns säkert flera trådar i liknelse med min, men känner ändå att jag vill bolla lite med någon vänlig frivillig själ.

    Här börjar novellen:

    Har en tjekkollega som jag jobbae indirekt tillsammans med, varje dag. pågått nu under lite drygt 6mån.

    Jag fastnade direkt för henne och frågade ut henne. Då förvarnade hon mig att hon redan träffar en kille, men att hon till en början FriendZone'ar mig. Då var min direkta tanke: om hon redan träffar en kille, varför tacka ja till vår "date" då? Man kan ju omöjligen va så "trevlig att date'a någon annan när man träffar en tredje, eller?

    Date'en gick väl bra och vi la båda fram att detta skulle vi göra om. Dock så blir de aldrig av. Hon är konstant "upptagen", till en början fram la hon en ny tid, som heller inte blev av. Men nu det minsta att ens gå ut och ta en öl tillsammans efter jobbet är fullständigt omöjligt. Lixom får känslan att hon hittar på ursäkter.

    Nu idag, så säger hon att blivit ihop med den dära killen hon träffade för en stund sedan. Dock inget justerat FB. Hon verkar heller inte berätta något om honom, dvs frivilligt. Jag tänker om man vill "mota tillbaka" någon eller något liknande, brukar man inte skylta med allt det dära roliga man hittar på tillsammans för andra då?

    Kontentan:

    MEN det jobbiga kruxet är hur vi har de idag på arbetet.

    Jag vet så väl att hon vet att jag är intresserad av henne fortfarande.

    Dom positiva dragen;

    *Vid lunch kommer hon alltid och gör mig sällskap. Även om kollegor sitter i ett hörn och jag ensam i ett annat.

    *Om vi sitter tillsammans i grupp och våra ögon råka mötas, får ja ett fint leende tiklbaka.

    *Vi har råkat shoulderbumpa varandra, vidröra fötter och ben..av dessa "olyckshändelser" har hon än så länge inte sprungit därifrån.

    Dom negativa dragen;

    På fritiden via SMS svarar hon väldigt lite(dock med smileys), sällan eller sent. Ibland dissar hon mina meddelanden helt.

    Hon framstår som hyffsat intresserad när vi pratar. dock så håller möjligen jag låda oftare. Ofta frågar hon tillbaka. Annars om ja inte gör de så blir de gärna awkward silence.

    Jag är förvirrad, är detta pålitliga drar eller som kan ingå en på något, trots att hon enligt henne är upptagen med ett än så länge enbart 2mån distansförhållande.

  • Svar på tråden Kollegan: är hon pålitlig eller intresserad?
  • Emala

    Låt bli att fråga ut dina kollegor om deras privatliv, till att börja med.

    Men nu vet du ju att hon har en pojkvän, så ha en normal kontakt med henne, samma som andra kollegor.

    Du är ju anställd för att jobba, inte ragga flickor.

  • elalaroné

    Ledsen dude men du verkar väldigt obehaglig... Hon vill inte rådiga dig, tycker väl lite synd om dig så därför ger hon dessa signaler men att hon tydligt avvisar dig är ju tydliga signaler! Hon har man, back off!

    Hon vill inte skapa dålig stämning på jobbet och tycker synd om dig. Har gjort samma sak för killen i fråga var ensam på jobbet och lite udda.
    SLUTA! sluuuttaa!!! du är säkert fin! visa det för någon anna istället och börja undvika henne eller se ner på henne i ditt huvud så du kan släppa snara än idealisera henne.... <3

Svar på tråden Kollegan: är hon pålitlig eller intresserad?