• Anonym (?)
    Wed 28 Oct 2020 08:40
    571 visningar
    9 svar
    9
    571

    Abort ingen mens.

    Hej,

    Jag gjorde medicinsk hemabort för 5 veckor sedan.

    Jag börjar bli orolig då jag fortfarande inte fått min mens. Fick en liiiten ljusrosa blödning förra veckan men efter det inget..

  • Svar på tråden Abort ingen mens.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Wed 28 Oct 2020 09:55
    #1

    Ingen ?

  • Anonym (Tips från coache­n)
    Wed 28 Oct 2020 16:49
    #2

    Har du gjort något graviditetstest i efterhand för att verkligen säkerställa att aborten gick som den skulle? Två veckor efter är lämpligt att vänta men du kan så klart testa nu också.

  • Anonym (H)
    Wed 28 Oct 2020 17:13
    #3

    Jag gjorde abort i december förra året och min första mens efter det tog 7 veckor på sig innan de kom. Googlar man så står de lite överallt att de är vanligt att de tar tid för mensen att komma igång igen efter en abort.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Wed 28 Oct 2020 18:04
    #4

    Var hos gyn 1 vecka efter aborten och satte in kopparspiral och tog ett test och då var det negativt

  • Anonym (Tips från coache­n)
    Wed 28 Oct 2020 18:08
    #5
    Anonym (?) skrev 2020-10-28 18:04:36 följande:

    Var hos gyn 1 vecka efter aborten och satte in kopparspiral och tog ett test och då var det negativt


    Om du satt in spiral kan din mens också rubbas, så oavsett orsak är det bara att sitta och vänta. En del får mindre mens, andra mer. Just med koppar sägs det kunna bli mer har jag läst.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 29 Oct 2020 05:52
    #6
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-10-28 18:08:32 följande:

    Om du satt in spiral kan din mens också rubbas, så oavsett orsak är det bara att sitta och vänta. En del får mindre mens, andra mer. Just med koppar sägs det kunna bli mer har jag läst.


    När hon satte in kopparspiralen i livmodern, visst borde hon sett om det var rester kvar eller så?
  • Anonym (Tips från coache­n)
    Thu 29 Oct 2020 13:09
    #7
    Anonym (?) skrev 2020-10-29 05:52:53 följande:
    När hon satte in kopparspiralen i livmodern, visst borde hon sett om det var rester kvar eller så?
    Nej det är inte säkert. Det var länge sen jag satte in spiral men som jag minns gjorde man ju ingen gyn-undersökning samtidigt, det borde du veta bättre än mig hur det gick till, men om hon bara förde in spiralen så såg hon så klart inte om nåt fanns kvar.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Fri 30 Oct 2020 10:18
    #8

    Tog ett test hemma nu.. visar svagt positivt. Nu blir jag orolig :(

  • Anonym (Tips från coache­n)
    Fri 30 Oct 2020 10:23
    #9
    Anonym (?) skrev 2020-10-30 10:18:57 följande:

    Tog ett test hemma nu.. visar svagt positivt. Nu blir jag orolig :(


    Det kan vara hormonerna som ligger kvar sedan aborten men du kanske skulle kontakta gyn och fråga om de tycker att du borde komma in för en undersökning.
Svar på tråden Abort ingen mens.