• mimmiii

    Hjälp mig med symptom och test!!!

    Har sen äl (test) och samlag haft konstig känsla i kroppen. Mår illa till och från, känner mig hungrig men inte sugen på något!! ???? Kallt vatten är dock gott. Utöver det har jag haft "tyngdkänsla" i livmodern, svag molvärk över en vecka nu, fåtal gånger hugger det i ljumskarna... Vill SÅ gärna va gravid men är rädd att jag bara inbillar mig så söker lite tröst här haha! Gjorde gravtest idag på bim-5 men är VÄLDIGT svårt att avgöra om drt är plus eller ej... Inte morgonurin heller så får väl ta nytt test om någon dag om inte mensen uppenbarar sig. Brukar förövrigt vara väldigt sötsugen innan mens men nu äcklas ja av allt sött.

  • Svar på tråden Hjälp mig med symptom och test!!!
  • Anonym (Anonym)

    Eftersom du har slitit isär ditt test kan man inte säga om det är positivt eller negativt, oavsett vad det hade visat. Du måste läsa av på displayen, det är enda möjligheten. BIM -5 är lite tidigt, om du inte har just ett "visa tidigt"-test. Om det är ett vanligt borde du vänta till BIM.

    De "symptom" du kände av redan från ÄL och samlaget är tyvärr ren inbillning. Det tar ca en vecka för ägget att ens fästa, och det är först då din kropp börjar tillverka hormonerna som ger symptom, och då säkert inte ens från första dagen så klart med så små mängder.

    Så du kanske är gravid, eller inte, men det går inte att avgöra varken utifrån test eller symptom.

  • mimmiii

    H



    Här är innan jag slet isär det men som du säger så kan det vara bara ett sk spökstreck då det är så tidigt innan bim... Något skuggas där ju men oklart vad

  • Anonym (Anonym)

    Jag tycker iaf jag ser ett streck. Sånt som spökstreck existerar knappt så jag skulle säga att du är gravid :)


    mimmiii skrev 2020-10-28 19:50:29 följande:

    H



    Här är innan jag slet isär det men som du säger så kan det vara bara ett sk spökstreck då det är så tidigt innan bim... Något skuggas där ju men oklart vad


  • mimmiii

    Har inte testat efter bim, hade bim igår och varken mensen eller mina "vanliga" menssymptom är här... Oftare "ont" i ljumskarna, konstigt svag molvärk/som om någon nyper mig i livmodern, värk i ena bröstet igår och idag men det kan likaväl bero på dålig bh. Upptäckte dock idag att det "inte onda" börstets bröstvårta har blivit formad med en grop/hål i mitten? Vad nu sen det beror på, haha! Hur som helst så ger jag mensen en chans att lysa med sin frånvaro några dagar till, är ledig på torsdag så tar ett test då i lugn och ro på morgonen, det blir då bim+4 :) om inte mensen mot min vilja dyker upp förstås ;)

  • Vevoz

    Testa digitalt så vet du direkt, om du passerat bim kan du med 99% säkerhet plussa

  • mimmiii
    Vevoz skrev 2020-11-03 09:29:21 följande:

    Testa digitalt så vet du direkt, om du passerat bim kan du med 99% säkerhet plussa


    Vågar ju inte, haha! Dels är jag rädd för texten "inte gravid" och dels är jag orolig för hur jag skulle jobba om jag fick veta innan jobb på morgonen att jag är gravid (jobbar inom äldresjukvården så behöver verkligen ha hjärnan med liksom) därför avvaktar jag till torsdag då jag är ledig... :)
Svar på tråden Hjälp mig med symptom och test!!!