• Anonym (ts)

Fråga om chromecast? Hjälp...

Jag ville skaffa en ny chromecast till tvn i mitt rum. Vi bor 3 st i mitt boende.

Säljaren ville inte lura mig på ett onödigt köp (snällt antar jag) men han sa inte hur jag kan ansluta fler enheter till min chromecast som nu sitter i en annan tv än min. Nån som vet? Har inte kunnat sova på ett par veckor nu

• Svar på tråden Fråga om chromecast? Hjälp...
  • neverpreggo

Sätt den i din tv? Otydligt vad problemet är?

• Anonym (ts)
    neverpreggo skrev 2020-10-28 21:01:44 följande:

Sätt den i din tv? Otydligt vad problemet är?

Nej jag kan inte flytta på den för då fungerar inte tvn hos mina inneboenden.

Annars hade jag självklart gjort det igen.

Det ska fungera på fler enheter, men hur?
  • AKAPrinsessan

Lite krångligt med chromecast. Man måste ladda ner en särskild google-app och söka/ställa in enheterna.

• AKAPrinsessan

Lite krångligt med chromecast. Man måste ladda ner en särskild google-app och söka/ställa in enheterna.

• Grusibrallan1

Du kan koppla flera olika enheter (tex telefoner) till din chromecast, men den kan bara spela upp materialet på den bilskärm den är inkopplad i.

• Anonym (Har en hel hög)

Alltså crome casten funkar ju bara på den tv den är inkopplad i vill du kunna kasta till en annan tv behöver du en crome cast till den tvn med. Sen kan ju flera personer kasta från sina telefoner/plattor till samma crome men bara på den enhet som den är inkopplad till. Ta hem Google home appen så kan ni synka med den

Förstod du min förklaring och fattade jag din fråga rätt?

• Anonym (ts)
    Anonym (Har en hel hög) skrev 2020-10-28 21:55:43 följande:

Alltså crome casten funkar ju bara på den tv den är inkopplad i vill du kunna kasta till en annan tv behöver du en crome cast till den tvn med. Sen kan ju flera personer kasta från sina telefoner/plattor till samma crome men bara på den enhet som den är inkopplad till. Ta hem Google home appen så kan ni synka med den

Japp... Det är så jag har förstått det också. Då köper jag en ny, ger den nya till min inneboende och tar tillbaka min som redan är installerad. Kan vi använda samma Wi-Fi? Bredband?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Har en hel hög) skrev 2020-10-28 21:55:43 följande:

Japp... Det är så jag har förstått det också. Då köper jag en ny, ger den nya till min inneboende och tar tillbaka min som redan är installerad. Kan vi använda samma Wi-Fi? Bredband?
  • Anonym (Har en hel hög)
    Anonym (ts) skrev 2020-10-28 22:15:43 följande:

Eller så kanske din inneboende kan köpa sin egen crome cast? Hur som behöver ni iaf en var sin om ni vill se på var sin tv.

Ja bredband/wifi kan ni dela
  • Aniiee

Installera Serviio på datorn istället. Jag antar att ni har smarta tv-apparater.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (ts)
    Aniiee skrev 2020-10-28 23:51:07 följande:

Installera Serviio på datorn istället. Jag antar att ni har smarta tv-apparater.

Jag har ingen dator och jag vet inte om tv-apparaterna är smart tv. De är inte jättenya direkt.
  • Anonym (Rödluvan)
    Aniiee skrev 2020-10-28 23:51:07 följande:

Har aldrig hört talas om. Har haft Chromcast i 10 år säkert och det funkar till mycket. Har ingen smart-tv heller!
Svar på tråden Fråga om chromecast? Hjälp...