• Anonym (Tunnis)

    Tunnare slemhinna efter MF?

    Råd önskas. Hade MF förra veckan, blödde mån-tors.

    Var på VUL igår för att kolla att allt såg bra ut och allt hade kommit ut enligt BM och det såg fint ut, inget hinder att fortsätta försöka. Kroppen hade hanterat allt fint själv.

    Enligt mina ÄL-tester (CB digital) har jag troligt ÄL snart (glad fast gubbe). Hade lätt molvärk för ett par dagar sedan så det kan ju vara sån molvärk innan ÄL.

    Fick dock kommentar i journalen att jag har tunn slemhinna. Den borde ju vara tjockare om det är ÄL på gång?

    Blir så förvirrad. Jag mådde himla dåligt av MF och har ingen lust att genomgå fler såna i onödan om det är något jag kan göra för att hjälpa kroppen att undvika dem. Om slemhinnan är tunn förstår jag att det är större risk för MF. Kan slemhinnan vara tunn trots ÄL för att missfallet slutade för en vecka sedan, så att kroppen gått lite omlott med sig själv i att bygga upp ny slemhinna och stöta ut gammal? Eller borde jag be om medicin för detta för att motverka att det händer igen?

    Hade BM nämnt det hade jag ju tagit upp det och pratat med dem redan då men fick bara höra att allt såg bra ut.

  • Svar på tråden Tunnare slemhinna efter MF?
  • FruganK78

    Hej!

    Vad jag läst mig till så ska tillskott av collagen vara bra att ta. Det bygger upp slemhinnor och mycket annat i kroppen. Själv tar jag dagligen en drink med collagen i pulverform, som heter Collagen Premium+ , från Nordic Superfood. Googla på det och se vad du tror.

    Lycka till!

  • Anonym (Lånaren)

    Hur har det gått?


    Jag tänker att den tunna slemhinnan mest troligen beror på att den inte hunnit bygga upp sig efter du slutat blöda. 


    Om den inte är av rätt tjocklek kommer ägget med största sannolikhet inte fästa och du kommer få mens och inte ett mf.

Svar på tråden Tunnare slemhinna efter MF?