• gullig

    Ensamstående behöver råd om jobb

    Jag är ensamstående med min son som snart är 7 månader. Är nu föräldraledig och kommer vara det tills han är 13-14 månader.

    Det jag funderar över är mitt jobb, jobbar på ett boende där vi jobbar dag, kväll och helg.

    Jobbar jag dag så är det ca 7-15, kväll ca 14.30-21 ibland 22 och helgpassen är 8-21.

    Med de tiderna så kommer jag behöva ha han på nattis. Men där måste man hämta senast 21 annars måste barnet sova kvar.

    Så vi säger att jag jobbar kväll 14.30-21 på måndag och jobbar 7-15 på tisdag, då kommer jag behöva lämna på måndag ca 14 och kan inte hämta förrän på tisdag ca 15.30. Det blir lite drygt ett dygn.

    MEN. När jag jobbar helg (var 3:e helg) så jobbar jag 14.30-22 på fredag, 8-21 både lördag och söndag och ibland jobbar man 7-15 på måndagen också.

    Det betyder att jag lämnar på fredag ca 14 och kan inte hämta förrän på måndag 15.30, det är alltså drygt tre dygn utan att vi ens kommer att ses!

    Jag kan aldrig tänka mig att det är bra för honom att vara borta så länge i sträck regelbundet. Det gör ont i mitt hjärta att tänka på det och jag börjar känna ångest inför när det är dags.

    Jag har ju självklart tänkt att jag ska skaffa nytt jobb men det är svårt med det yrket (undersköterska) då man ofta jobbar skift.

    Vad skulle du ha gjort?

    Har chefen något ansvar att försöka placera mig på något annat ställe?

    Jag kan och har tänkt att gå ner i tid men helgerna går inte att få bort, de måste man jobba. Visst jag kan ta semester på helgerna men dagarna tar ju tillslut slut.

    Vore skönt att höra vad någon annan tänker.

    Ha en fin dag!

Svar på tråden Ensamstående behöver råd om jobb