• Mamma98

    HJÄLP!!

    Jag behöver hjälp! Det är så att för 2 år sen skaffade vi våra 2 katter (bondkatter). Och min fråga är hur gör ni för att minimera allt katthår som är överallt. Vi har nämligen en liten son på 7 månader som kryper runt på golvet nu och jag håller på bli tokig. Jag är stressad över allt hår och sand som är precis överallt och det är så otacksamt att dammsuga då det nästintill ser lika dant ut efter...

    Mitt psyke börjar verkligen ta stryk då en av katterna äter på allt i plast som han kommer över så alla plastblommor eller växter vi har hemma blir tuggade på. Och till alla som säger att vi ska skaffa leksaker till dem. Tro mig vi har det, massa klösbrädor, kattgräs, katt träd och ett helt hav med leksaker. 

    Någon här som har tips och trick på vad vi kan göra. Alltså jag är så nära bristnings gränsen så jag funderar på att ge dem till min sambos mamma...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-30 13:18
    Och för att förtydliga så att ge bort katterna är inget alternativ då min sambo blir galen bara jag nämner det i förbifarten...Blir en hel del "bråk" pga av det...

  • Svar på tråden HJÄLP!!
  • Satira

    Borsta katterna ordentligt några dagar i veckan (tips - skaffa en furminator) och skaffa robotdamsugare som får gå varje dag. 
    Fungerar toppen här hemma.

  • Dexter dot com

    Som sagt borstar du katterna några g/v kommer håret i hemmet minska. Kattsand minskar du genom att ha lådor med tak och större mattor framför lådorna så sanden hamnar på mattorna. Plastätande kan bero på stress och/eller  understimulering. Hur mycket aktiveras katterna av er?

  • brallison

    Ingen furminator bara - den förstör katternas päls Men borsta ett par gg/v, robotdammsugare, samt ta bort plats - det finns katter som av nån konstig anledning vill äta plats (jag har också en sån, hans syrra är inte ett dugg intresserad av det). Sanden - vad kär ni för sand? Jag har kommit fram att t ex bara EverClean lämnar spår överallt (men är bäst mot lukten), medans om man blandar den 50/50 med en billigare sand som klumpar bättre, så blir det knappt nån sand i lägenheten.

Svar på tråden HJÄLP!!