• Anonym (TS)
    Sun 1 Nov 2020 00:07
    875 visningar
    5 svar
    5
    875

    Dåligt samvete

    Tänkte bara höra vad ni tycker.

    Vid denna tidpunkten hade vi träffats 10 månader ungefär men bara under de månaderna hade det varit mycket on & off, jag kände hela tiden mer än honom och han va inte tydlig med vad han ville. Han kunde ghosta mig 2 veckor och sen komma tillbaka som ingenting.

    Vi var tillsammans typ 3 månader tills att han gjorde slut med mig för han inte ville ha något förhållande, men ville ha kvar mig som ?KK?.

    Jag tacka nej pga att jag hade känslor och ville mer.. Då ändra han sig igen till att vi skulle ha något seriöst, men han ville att vi skulle ?ta det sakta och hålla allt hemligt?.

    Nu till problemet, kort där efter så gjorde jag en grej som jag aldrig berätta för honom. Pussade en annan kille (ingen kyss) en hejdå puss på en fest. Vet inte varför jag gjorde det, så dumt.. Räknas detta som otrohet? Har jag varit otrogen!?

  • Svar på tråden Dåligt samvete
  • Anonym (Lyckl­igare nu)
    Sun 1 Nov 2020 00:15
    #1

    Wow, det låter exakt som min relation jag hade med en kille ett tag. Från början var han supervarm och romantisk, så att han älskade mig och vi t.o.m. pratade om framtida barn ihop, sen efter ett par månader backade han på att vi skulle vara tillsammans, sa att han behövde ta allt långsammare men eftersom jag hade så starka känslor gick jag med på att vara hans KK. Slutade med att han ville prova dejta andra, jag försökte ge igen genom att göra samma sak, tills jag en dag insåg hur illa jag gjorde mig själv så jag sa ifrån och slutade träffa honom. Kan tilläggas att vi jobbade ihop så jag var fortfarande tvungen att se honom på jobbet. Inget drömscenario kan jag lova.

    Men, nån månad senare när jag rätat på mig och slickat såren nog började jag dejta igen och träffade då direkt min nuvarande sambo, och jag ångrar inte en sekund.

    Du är värd nån som är stolt över att få vara med dig och skulle gå över eld och vatten för det, nöj dig inte med nån som behandlar dig på det där viset.

  • Anonym (Svar på tal)
    Sun 1 Nov 2020 07:54
    #2

    Men sluta... Vem bryr sig om en liten puss när han betett sig som han gjort mot dig? Hade ni verkligen varit i en seriös relation hade han kanske sett det som otrohet, alla har sina olika gränser där, men det hade ni inte. Han har utnyttjat dig för sex och nu när han upptäcker att du backar säger han att han vill vara seriös för att hålla kvar dig, så genomskinligt. Och att han vill hålla det hemligt, låt mig asgarva! Han vill ha det på det sättet så han kan ligga runt med andra så klart! Om ingen vet om att du finns kan han göra exakt vad han vill när ni inte träffas, för det finns ingen som kan skvallra på honom! Vad tror du egentligen att han gjorde när han ghostade dig ett par veckor i taget...? Någon annan, that's who.

    Säg nej och kapa all kontakt. Du är värd mer än att vara någons undangömda sexleksak.

  • Mon 2 Nov 2020 00:41
    #3

    Om han behandlar dig sådär så ska du inte ha dåligt samvete för en sekund!

  • Anonym (man)
    Mon 2 Nov 2020 14:52
    #4
    Anonym (TS) skrev 2020-11-01 00:07:02 följande:

    Tänkte bara höra vad ni tycker.

    Vid denna tidpunkten hade vi träffats 10 månader ungefär men bara under de månaderna hade det varit mycket on & off, jag kände hela tiden mer än honom och han va inte tydlig med vad han ville. Han kunde ghosta mig 2 veckor och sen komma tillbaka som ingenting.

    Vi var tillsammans typ 3 månader tills att han gjorde slut med mig för han inte ville ha något förhållande, men ville ha kvar mig som ?KK?.

    Jag tacka nej pga att jag hade känslor och ville mer.. Då ändra han sig igen till att vi skulle ha något seriöst, men han ville att vi skulle ?ta det sakta och hålla allt hemligt?.

    Nu till problemet, kort där efter så gjorde jag en grej som jag aldrig berätta för honom. Pussade en annan kille (ingen kyss) en hejdå puss på en fest. Vet inte varför jag gjorde det, så dumt.. Räknas detta som otrohet? Har jag varit otrogen!?


    Tja, exakt vad man anser vara otrohet skiljer väl från person till person men eftersom du skriver en tråd om det så verkar ju du tycka att det var otrohet. Konfrontera dig själv, gör upp med dig själv och kom över det så har du lärt dig något nytt om vad du inte ska göra nästa gång. Det är så man utvecklas.

    Dock kan ju jag personligen tycka att en puss inte är mycket att hänga upp sig på och din killes beteende är betydligt värre. För mig är det uppenbart att han inte vill ha ett förhållande med dig utan bara vill ha dig till att knulla, men eftersom du inte går med på att vara hans knulldocka som han drar fram när han känner för så leker han med dina känslor och låtsas "ångra sig" för att kunna ha tillgång till sex.

    Jag tycker det är dags för dig att inse att den här snubben inte är rätt snubbe att ha ett riktigt förhållande med och söka dig någon bättre kille. Man träffar inte alltid rätt, ibland funkar det ibland inte. 
  • Mon 2 Nov 2020 15:59
    #5

    Ingen skulle väl ta ett äpple för ett päron, men då det kommer till otrohet tycks många vilja ha ett väldigt flytande begrepp som man kan slå i huvudet på den partner man vill såra.
    Så det är inte helt omöjligt att den här personen skulle vilja få det till otrohet. Däremot är det helt orimligt att du skulle vara otrogen på det viset.

Svar på tråden Dåligt samvete